forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

E-CONOMIC MAILS ENDER I KUNDERS SPAM-MAILS

+1
Jeg er nogen gange ude for at mails, som jeg sender fra E-conomic - ordrebekræftelser, proforma fakturaer, rykkere etc ender i mine kunders spam/reklame mails eller at de slet ikke modtager dem - det sidste har jeg været ude for med en hotmail adresse samt en fransk Free.fr adresse.

Jeg har fået at vide i supporten, at det ikke er noget E-conomic selv kan gøre noget ved. Men det må da være E-conomics vigtigste opgave at sørge for at mails sendt fra deres post adresse helt sikkert havner i modtagerens indbakker - ellers er hele ideen med at kunne sende direkte fra programmet jo væk! Og det virker jo ikke særlig professionelt - hverken for mig eller E-conomic som afsender.

Er der nogen som ved hvad man kan gøre ved det problem? Og/eller har E-conomic tænkt at gøre noget ved det?
spurgt 19 Feb, 2014 i Spørgsmål » e-conomic generelt af hof (170 points)
status opdateret 6 Okt, 2014 af Kathrine Rydahl

4 Svar

Hej hof,

Hvis du ser efter disse mails under "Sendt" - står de så som "Sendt", "Leveret" eller noget helt tredje?

Og, endnu vigtigere: Hvis du klikker på modtager-ikonet ud for mailen i e-conomic, og derefter "Vis besked" - hvilken besked er der så kommet tilbage fra modtagerens mailserver?

(Jeg er selvfølgelig grundlæggende ude efter, om modtagerens mailserver fejlagtigt har bekræftet levering - eller, i modsat fald, hvilken evt. fejl der er returneret).

 

Mvh.

Christian Estrup

Development Director

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

besvaret 19 Feb, 2014 Spørgsmål af Christian Estrup (19,390 points)

Der står normal og leveret og
250 <05E76F544AD24BD648664F53A8607B3F2E41061B@econ-web33> Queued mail for delivery

 

besvaret 19 Feb, 2014 Spørgsmål af hof (170 points)

Har E-conimic oprettet SPF-record så afsender er godkendt? Jeg ved meget lidt om SPF-record men jeg er sikker på at der er nogen hos E-conomics udviklere der kan ved noget om emnet.

Det ved jeg slet ikke noget om - supporten siger de ikke kan hjælpe andet end at henvise til et externt firma, som via en app kan ændre afsender e-conomics post adresse til min egen - det er øjensynligt den som ikke er troværdig på nogle servere - incl min egen.
Det var nu også mere et spørgsmål til Economic - som til dig - da du jo naturligvis ikke kan "sørge for at SPF record er oprettet"

Så lad os få en Economic teknikker på banen - med en kommentar -

Ok taksmiley

Er det noget vi kan forvente at få en tilbagemelding på - ? (SPF record)

Hej hof og scanboat.

I har godt nok forespurgt en udvikler/tekniker, men selvom jeg blot er supporter kan jeg henvise til dette indlæg, som berører stort set alle de tekniske omstændigheder der er omkring mailafsendelse, inkl. vores SPF.

Indlægget jeg henviser til er dette.

Ovenstående indlæg berører mange af de relevante ting i forhold til denne sag og jeg håber dette kaster lidt lys over sagen.
I er selvfølgelig velkommen til at vende tilbage, hvis I har tillægsspørgsmål til dette :)


Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 30 Jun, 2014 Spørgsmål af Lauris Sørensen (34,900 points)
Hej hof - og scanboat.

Nu er der gået en rum tid siden den sidste aktivitet i dette indlæg.
Jeg tillader mig derfor at lukke dette indlæg ned, skulle der være yderligere spørgsmål er i velkommen til at kommentere dette indlæg igen, så kan vi genoptage tråden.

 

Det indlæg jeg tidligere har henvist til, berører som sagt de fleste af de tekniske specifikationer der findes i forhold til mailsystemet, så dette kan ihvertfald studeres, ellers er I som sagt velkomne til at henvende jer i denne tråd igen.

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 30 Sep, 2014 Spørgsmål af Lauris Sørensen (34,900 points)
i gang× 1
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”