Informizely customer feedback surveys

tydelig note på kunder

+3
Hej

Er det ikke muligt at gøre det MEGET mere tydeligt når der er en note på en kunde, eks ønsker jeg at bruge det til at tydelig gøre det når der er tale om en kunde der ikke kan få kredit men skal betale ved bilen.

Ellers mangler jeg fantasi til hvad jeg kan bruge notefeltet er til???

 

Med venlig hilsen

Jeanette
i Forslag » Andet af (710 points)
status opdateret af

2 Svar

Enig - notefeltet bør kunne bruges mere aktivt.
Forslag af (1.1k points)

Hej Jeanette og Christian

Tak for dit indlæg. :)
Jeg kan se, at du tidligere har oprettet et forum indlæg herinde vedr. det samme.
Jeg vil give dig ret i, at notefeltet ikke har den store effekt, hvis det ikke fremkommer mere tydeligt på kunden, at der står en note, så kan den nemt blive overset.
Vi har i e-conomic gjort det mere overskueligt og derfor har vi været inde og se på, hvad bliver der bliver brugt meget og hvad bliver brugt ikke så meget. Note funktionen er en af de funktioner, der ikke blive benyttet så meget og derfor er den blevet placeret under "flere" udfor ens kunder til højre.
Det betyder ikke, at du ikke kan bruge noter i e-conomic på dine kunder, det vil du sagtens kunne gøre, som hidtil. Ønsker du at de bliver gjort mere tydelige og mere proaktive i forhold til det du ønsker, er vi ovre i anvendelse af CRM systemer, hvor man her mere går ind og kigger på kundestyring. Da der er en begrænsning i anvendelse af noter i e-conomic, samarbejder vi med nogle virksomheder, der kan denne håndtering af kunder.
 


Med venlig hilsen

Camilla Jesswein

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

Forslag af (29.9k points)
Jeg er også en flittig bruger af "Noter" under kunder til kommentarer omkring udestående gæld..

Det er ærgeligt, at der ikke findes muligheden for selv at designe layoutet som i kassekladden og vælge hvilke ikoner, der skal være fremme på oversigten.. Der ser jo ud til at være rigeligt med plads i oversigten til at have et par ikoner mere til højre for kundesaldoen til f.eks. kontaktperson og noter (som i det gamle design)..

Mvh Tina
Jeg må også være ærlig og sige, at en årsag til at funktionen ikke bliver brugt så meget er, at den i sin nuværende form er enormt svær at bruge.

Netop dette er blevet diskuteret utallige gange på forum, mail og sågar møder med jer.

Samtidig har jeg også svært ved at se udfordringen vedr. ét overordnet notat-felt på kunden over for den nuværende mulighed for oprettelse af n-1000? enkelte notater, der så er gemt langt væk.

Jeg mener heller ikke, at et sådant felt bringer jer i CRM-land, men snarere skaber værdi for jer som økonomisystem. Det er vel også værd at tage med. Principper kan kun bruges til så meget; det er også godt at være pragmatisk, når muligheden byder sig.

API'et er altid en mulighed, men man får aldrig en integration så tæt, at det er synligt samtidig med at man ser på en debitor/kreditor, en ordre eller en faktura.

(Medmindre I gør som Firmafon, og tilbyder en iframe *i* applikationen, der peger på en valgfri side + f.eks. ?debitornummer=11111. SÅ kunne integrationen med et CRM blive tæt, og I ville for alvor slippe for brok.)

Det smarte er netop, at noter vedr. ordrer, bogføring m.v. er synlige netop i øjeblikket man taster ordrer, fakturerer m.v, og de 5-10 ekstra klik ovre i et CRM-system er ikke lykken i mine øjne, blot for det.
Hej :)
Det jeg kan anbefale dig at få i din aftale er den nye Quicksearch funktion. Med denne kan du nemt komme ind til dine noter uden at du skal finde din kunde og herefter flere ude til højre. På denne måde vil den også være mere tydelig, selvom den ligger under flere.
Jeg kan give dig adgang til funktionen ved at give mig dit aftalenummer, enten her på forum eller sende det ind til mig på info@e-conomic.dk :)
Hej Camilla og jer andre

Vi ville også være flittige brugere af Noter, hvis da ellers det havde den ønskede funktion. Som der også bliver skrevet ovenfor, er det synd at I nedprioriterer funktionen fordi I vurderer at den ikke bliver brugt. Jeg blander mig i samtalen, netop for at ytre, at den BLIVER brugt. Dog mangler den at blive synliggjort - nok om det, det har vi vist forstået.

Quicksearchfunktionen er rigtig fin, men den opfylder på ingen måde behovet i dette tilfælde. Fint nok at du kan se din note, men du får jo først brug for at se noten i forbindelse med fx fakturering af kunden.

Lige til sidst, JBK har fuldstændig ret hvad angår CRM-system. I ville være førende inden for branchen hvis I adapterede denne mindre CRM-funktion. I ville også få os til at udvise brugertilfredshed. For det vil uden tvivl betyde meget, at skulle slippe for de ekstraklik.