Jeg må også være ærlig og sige, at en årsag til at funktionen ikke bliver brugt så meget er, at den i sin nuværende form er enormt svær at bruge.
Netop dette er blevet diskuteret utallige gange på forum, mail og sågar møder med jer.
Samtidig har jeg også svært ved at se udfordringen vedr. ét overordnet notat-felt på kunden over for den nuværende mulighed for oprettelse af n-1000? enkelte notater, der så er gemt langt væk.
Jeg mener heller ikke, at et sådant felt bringer jer i CRM-land, men snarere skaber værdi for jer som økonomisystem. Det er vel også værd at tage med. Principper kan kun bruges til så meget; det er også godt at være pragmatisk, når muligheden byder sig.
API'et er altid en mulighed, men man får aldrig en integration så tæt, at det er synligt samtidig med at man ser på en debitor/kreditor, en ordre eller en faktura.
(Medmindre I gør som Firmafon, og tilbyder en iframe *i* applikationen, der peger på en valgfri side + f.eks. ?debitornummer=11111. SÅ kunne integrationen med et CRM blive tæt, og I ville for alvor slippe for brok.)
Det smarte er netop, at noter vedr. ordrer, bogføring m.v. er synlige netop i øjeblikket man taster ordrer, fakturerer m.v, og de 5-10 ekstra klik ovre i et CRM-system er ikke lykken i mine øjne, blot for det.