forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Fakturering - Har kunden email eller ej??

+1
Når jeg fakturerer vil jeg gerne give de kunder som jeg ikke kan emaile faktura til et tillæg på 20 kroner. Men når jeg fakturerer kan jeg ikke se om kunden har en email eller ej. Det kan jeg først se når jeg har godkendt fakturaen.
spurgt 9 Feb, 2014 i Forslag » e-conomic generelt af ks (150 points)
status opdateret 21 Mar, 2014 af Frederik Ploug

2 Svar

Hej KS :)


Tak for dit indlæg,

 

Ja som det forholder sig i e-conomic, vil den automatisk sige, "send via e-mail" når du klikker bogfør og send faktura. Her vil du så i øjeblikket kunne se, om der er mail på din kunde. Ellers skal man ned via sit kundekartotek for at se dette på kunden. Evt. kan man trække en fil ud fra systemet hvor du vil kunne se dine kunders oplysninger. Denne eksport laves således, og kan så gemmes på computeren så man kan se det i dette ark.

Vi vil ikke udvikle en funktion, hvor man vil kunne se dette inde fra fakturaen inden denne sendes, dette skyldes at hvis man vælger at kontaktpersonen skal have mailen istedet, eller hvis der er flere der skal have fakturaen tilsendt, vil der blive opstillet mange mail's inden faktureringen, hvilket vil gøre overblikket forvirrende.

Så derfor skal der altså lige klikkes "bogfør og send faktura" inden man vil kunne se om der en mail på kunden. Dette vil altså blot være et klik, hvor man derefter kan lukke ned for vinduet og tillægge gebyret, såfremt der ikke er nogen mail på kunden.


Med venlig hilsen
Frederik Ploug

Online regnskabsprogram
 

besvaret 10 Feb, 2014 Forslag af Frederik Ploug (6,920 points)
Når man ser på, hvordan i "sviner" med pladsen i fakturahovedet, er det uforståeligt, at I ikke blot kan hive feltet "Modtagere" ind på skærmen, når fakturaen oprettes.
Helt korrekt, det ville gøre det hele meget lettere..
Hej,

jeg har samme spørgsmål som frederik, men også en ide' til hvordan i kunne løse det.

Hvis en kunde ikke er sat til at modtage en faktura via email, så kunne i vel lave programmet til at det automatisk kunne ligge en varelinje på som ville indeholde det gebyr vi her taler om.

Altså en helt normal varelinje som man bare skulle tilkoble denne funktion.

Denne funktion har vi altid haft på vores tudse gamle winfinans løsning, så det må i vel også kunne lave.

Mvh. Jonas
besvaret 15 Jan, 2015 Forslag af MS Sikring (540 points)
overvejes× 132
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”