forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Nyt design - dårlig brugervenlighed

+2
 Øv altså
Nu har jeg endelig taget mig sammen til i 2013 at flytte en stor del af mine kunder til E-conomic.
Og så laver I sådan en gang LORT
 
Kan det ikke lade sig gøre at blive på det gamle e-conomic ?
 
Ellers må jeg vist overveje at finde noget andet – jeg har siddet det meste af dagen og bogført en kunde i det nye – og jeg har snart ikke mere hår på hovedet.
 
spurgt 7 Feb, 2014 i Forslag » e-conomic generelt af bt (280 points)
status opdateret 28 Feb, 2014 af Camilla Jesswein
Jeg vil tillade mig at kommentere lidt her:  Umiddelbart "var" jeg heller ikke tilfreds med det nye design, specielt irriterende at der er mindre information til rådighed på skærmen, dvs. man skal scrolle oftere - har jeg i øvrigt gjort opmærksom på.  Men derfra til at kalde det noget lort er måske lidt groft.  Jeg har selv været med til at skifte platform og design utallige gange gennem årene, og hver gang blevet irriteret.  Men det er gamle vaner der skal nedbrydes. Jeg går ud fra, at IT leverandøren her ikke har fornyet for at forværre, men forbedre :-)  og i dag går det lige så godt for mig i den nye udgave, dog ikke hurtigere eller med en bedre oplevelse - det virker bare, hvilket er første prioritet.

Mvh

Robert Nissen
Bare bilen er en Cabriolet, så skidt være med køreegenskaberne.
Jeg kan kun tilslutte mig kritikken.

Jeg flyttede i sin tid også alle mine kunder over, men da de to første kunder havde klaget, og jeg selv ikke kunne sende rykkere (fordi en knap blev utilgængelig) flyttede jeg det hele tilbage - og der håber jeg, det bliver.

Jeg har hidtil med tilfredshed noteret mig, at e-conomic laver mange ændringer og tilpasninger, og at det næsten altid er forbedringer.

Det nye design ligner et selvmål af dimensioner. Jeg forstår godt, at det kan være svært at skrotte så stort et projekt - men det er min anbefaling.

Jeg har hidtil ikke interesseret mig for e-conomics konkurrenter, og dem jeg har kendt, har været ringe. Men jeg ved, at der er kommet flere til på det seneste, og dem vil jeg nok ignorere knap så hårdt som hidtil.

Og hvad er der galt:

- Dårligere overblik fordi der er færre informationer/linjer i listerne.

- Dårligere overblik fordi der er et ekstra niveau at klikke igennem.

- Mange bugs efter min fornemmelse.
Var det ikke H.C. Andersen, der skrev "Kejserens nye Klæ´r", hvori den lille dreng siger: "Jamen, han har jo slet ingen tøj på"! Frit oversat: Nyt design giver nødvendigvis ikke en forbedret brugeroplevelse og større effektivitet!

3 Svar

Jeg synes godt nok også der er tilbageskridt på flere punkter. Og det virker bare ikke. Utallige gange må jeg lukke browseren ned og starte forfra fordi e-conomic fryser. Ikke kun i Crome som jeg normalt bruger, men også andre browsere og PC'er.

Mvh Steen
besvaret 9 Feb, 2014 Forslag af Pharfar (1,680 points)

Hej

Tak for indlægget og ikke mindst de tilknyttede kommentare.
Øv at du syntes det ligner noget lort, det er på ingen måde det vi har haft til formål, da vi valgte at give e-conomic nyt design.
Vi kan godt se, at ikke alle er lige tilfredse med det nye udseeende og derfor er vores øre og øjne også åbne for, hvad vi kan gøre bedre for at det nye layout, kommer til at fungerer og ikke alt hår forsvinder fra hovedet.
Der er oprettet et indlæg herinde, hvor vi har samlet forslag til fobedringer i det nye layout.

Jeg vil meget gerne høre hvad det præcist er, du ikke syntes fungere i det nye. Du må derfor meget gerne skrive det herinde, i en mail til info@e-conomic.dk eller ringe herind på telefon 88204840.


Med venlig hilsen

Camilla Jesswein

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 18 Feb, 2014 Forslag af Camilla Jesswein (29,860 points)
Jeg har endnu ikke haft så meget tid til at bogføre i det nye - har heldigvis de fleste af mine kunder på det gamle system endnu.

Men et par ting jeg indtil nu kan sige:

1. Type postering - fint nok at man kan taste et tal og få den funktion frem man ønsker, men taster man et forkert tal, kan man ikke bare taste et nyt - nej så må man alligevel have fat i musen og skrolle til den rigtige. Det er da ingen lettelse.

2. Hvorfor har mulighederne i kassekladden "kopier", "rediger" og "slet" byttet pladser - hver gang jeg vil redigere i noget, trykker jeg på "slet" fordi det ligger i fingrene - det er da ingen lettelse.

3. I kassekladden ligger nu alle posteringern i en lille kasse til venstre OG nedenunder kassen med linierne. Det var mere overskueligt før, hvor alle posteringerne lå nedenunder

4. Hvorfor hedder det nu "kunder" og "leverandører" og ikke debitorer og kreditorer - alle der bogfører, ved da hvad er debitor er - og nu skal vi pludselig til at kalde det noget andet.

5. Hvor er forsiden med diagrammerne blevet af - jeg ved der er flere af mine kunder der har brugt dette til hurtigt overblik over salg, debitorer m.v.

Jeg synes stadigvæk det gamle var nemmere og mere overskueligt.

Venlig hilsen Birgit
besvaret 5 Mar, 2014 Forslag af bt (280 points)
overvejes× 111
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”