forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Det nye e-conomic

+4

Så har jeg /vi kastet os over det nye e-conomic.

Flot ser det ud, og nok lidt mere moderne.

MEN det er ikke særligt brugervenligt i forhold til det gamle. Hvorfor skal siden hvor vi bogfører på, deles op i to skærmbilleder, jeg må klikke mange flere gange for at få et overblik over den samlede kladde. De ekstra klik sænker hastigheden.

Lysegråt felt med mørkergrå tekst- Jeg ved ikke med andre, der ligesom jeg der sidder med det hele dagen, men jeg får hovedpine af, at skulle anstrenge mig sådan .

Før var der plads til dobbelt så mange poster på skærmoversigten, - hvad skal de brede linjer gøre godt for??

I det lille lysegrå felt til venstre kan jeg ikke se leverandørens fakturanummer, så skal jeg ud i totaloversigten for at se om jeg nu husker at få dem med.  ØV øv

Når jeg taster projeknr. ind, kan jeg heller ikke se det nogen steder (Kunne jeg heller ikke før) og det mangler hele tiden.

Jeg vil nu igen skynde mig at klikke mig tilbage til den gamle model.

- det eneste der er forbedret, er at man kan taste en tekst direkte i kontonummer felterne.

Jeg håber aldrig vi bliver tvunget til at køre i denne model.

Det var en skam for et rigtigt godt program - mine kunder fakturerer for det meste selv, - og der er beklagelser hele vejen rundt, alle klikker sig tilbage og håber at de kan få lov at beholde dette.

Hilsner fra en trist cykelbogholder

 

 

spurgt 3 Feb, 2014 i Forslag » e-conomic generelt af Cykelbogholderen (160 points)
status opdateret 18 Jul, 2014 af Camilla Jesswein
Jeg er egentlig rigtigt godt tilfreds med et nye e-conomic, men når jeg bogfører, kan jeg kun se de øvertste ca. 7 - 8 posteringer i perioden ude i venstre kolonne.

 

Efterhånden som jeg har bogført de 7 - 8 synlige poster, så skal jeg klikke på pilen i bunden med musen. Det er jeg nødt til at gøre HVER GANG derefter. Hvorfor kan programmet ikke huske hvor langt jeg var nået, så jeg blot skal pile ned hver 7. - 8. gang?

 

Det er værre jo flere poster der skal bogføres.

 

mvh

Bjørn

2 Svar

Hej Cykelbogholderen

 

Tak for dit indlæg og din feedback - det er værdsat, at du vil tage dig tid til det.

 

Du nævner at posteringsoprettelsesbilledet er blevet det her modalvindue for sig selv, og at det dermed er opdelt i 2 skærme. Jeg er med på, at det er en stor omvæltning, men det er gjort på baggrund af, at vi gerne ville skabe mere overblikke og fremhæve, hvad det er man laver lige nu. Det efterlader så, at vi skal forsøge at putte noget overblik over kladden ind i det her nye posteringsoprettelsesvindue. Det har vi gjort med den lille liste ude til venstre, men den har bestemt stadig rum for forbedring som vi kigger på, og dit forslag om at kunne se fakturanummer vil jeg lade gå videre, dog kan det også blive et problem, hvis der kommer for meget information på hver linje ude i oversigten.

 

Du nævner ligeledes, at vi har meget langt mellem linjerne i det nye e-conomic, hvilket vi har hørt fra flere, og det er selvfølgelig helt rigtigt at færre linjer er synlige af gangen. Vi kommer nok ikke tilbage til, at man kan se lige så mange linjer som man kunne i det gamle, da det var svært at følge linjen henover skærmen. MEN det ligger i planlægningsbogen, at vi skal have lavet linjerne lidt mindre høje, så man kan få lidt flere linjer, og dermed forhåbentlig endnu mere overblik.

Du nævner også farverne og kontraster, som ligeledes er feedback som vi har fået rigtig mange gange, og det står øverst på listen af ting vi forsøger at forbedre. Så vær tålmodig med det - det skal nok blive bedre smiley.

 

Jeg er selvfølgelig rigtig ked af, at I har følt jer nødsaget til at gå tilbage til den gamle model, da vi jo har lavet det nye først og fremmest for at forbedre oplevelsen for brugerne, hvilket jeg jo så næsten kan regne ud, at I ikke føler vi har. Dog vil det nye layout blive rullet ud på alle brugere indenfor en overskuelig fremtid, og der vil altså ikke blive mulighed for at "blive" på det gamle.

 

Jeg håber det giver dig svar på dine spørgsmål, lad mig endelig høre uddybende ellers.

 


Med venlig hilsen

Peter Luthman

Online regnskabsprogram
 

besvaret 5 Feb, 2014 Forslag af PeterLuthman (10,290 points)

Hej Cykelbogholderen smiley

Vi har nu vurderet dine forslag til forbedringer. 
Det er noget tid siden du har skrevet indlægget og som du allerede nok kan se, så er det nye e-conomic nu fuldt implementeret.
Vi har været meget inde og kigge på hvad vi kan gøre for at gøre overskueligheden bedre og her været inde og lytte til dig, som kundes forslag.
Linje afstanden er blevet tydeligt mindre, derudover har vi også været ind og ændre på kontrasterne, så de nu er mere tydelige og læsbare, så du ikke skal sidde og anstrenge øjnene.

Dit ønske omkring, at kunne se fakturanummer inde i posteringsvinduet handler om plads og da vi ønsker det skal være overskueligt, så vil det på nuværende tidspunkt blive meget klemt.
Dette gælder også ude i selve oversigten. Jeg vil give dig ret i, at det ville give super meget mening stod projektnummeret anført. Igen handler det om pladsen. Det er noget vi er opmærksomme på, og det mest optimale ville være en fuldstændig brugerdefineret kladde, hvor du selv kan gå ind og vælge de kolonner du ønsker se, dette går der snak omkring, så man kan håbe, at det vil komme.

Vi laver fortsat en løbende revurdering af udseendet og går ind og kigger på hvilke behov der er i forhold til vores kunders ønsker og det fuldstændige bruger niveau.

Jeg håber at du stadig er glad for e-conomic og efter arbejde i det nye, har fundet dig til rette, ellers er du altid velkommen til at skrive en mail til info@e-conomic.dk eller ringe herind på 88204840, så kan vi få en snak omkring det.

Endnu engang mange tak for dit indlæg og dit engagement her på forum smiley


Med venlig hilsen

Camilla Jesswein

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 18 Jul, 2014 Forslag af Camilla Jesswein (29,860 points)
overvejes× 140
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”