forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Overføre åbningsbalance fra andet regnskabssystem

0
Hej

Jeg er ved at flytte over til e-conomic, da jeg håber det passer bedre til min virksomhed end mit nuværende regnskabsprogram gør.

Regnskabet 2013 har jeg afsluttet i det gamle program, og jeg er nu ved at overføre de enkelte konto-saldi som åbningsbalance i e-conomic. For de fleste kontonumres vedkommende kan jeg nogenlunde finde en tilsvarende i e-conomic, men jeg har problemer med "periodens resultat", som er en del af passiver:

"4990/6112 Periodens resultat" kan jeg ikke postere direkte i, så hvilken konto vil være bedst at bruge til at overføre denne saldo?

På forhånd tak for hjælpen

Vh

Bjarne
spurgt 31 Jan, 2014 i Spørgsmål » Import og eksport af data af Bjarne K. (230 points)

1 Svar

Hej Bjarne

Opret regnskabsåret 2013.

Indtast saldi fra dit 2013-regnskab og kør en årsafslutning, så er du bedst i gang.

Kommer der efterposteringer senere til 2013, kører du afslutningen retur, bogfører efterposteringerne i 2013 og afslutter igen.

Kør en rapport for 2013 med flueben i "medtag kladdeposteringer" og tjek for fejl, inden du bogfører!!!!

mvh
Finn

besvaret 1 Feb, 2014 Spørgsmål af e-consultic (7,150 points)
Hej Bjarne

Pas på.
Posteringerne fra 2013 skal selvfølgelig være uden momskoder!

mvh
Finn
i gang× 1
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”