Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Momskoder til omvendt betalingspligt

0
Hej

Er det muligt at få oprettet momskoder til håndtering af omvendt betalingspligt for f.eks. metalskrot?

Det bliver endnu mere aktuelt, når nye regler træder i kraft mht. mobiltelefoner og bærbare fra 01.07.14.
i Forslag » Andet af (1.9k points)
status opdateret af 🔒

2 Svar

Hej Morten

Vi har bevidst undladt at gøre mere i forhold til Metalskrot da segmentet simpelthen konkret vurderedes at være for lille - tiltagene pr. 01/07 kan vi ikke helt overse, men vi er ikke så langt i den fase endnu - vi er i indledende recognisering men forvent at det bliver implementeret i tide til at det skal benyttes.

Jeg skal nok opdatere dette indlæg når der er væsentligt nyt herom.

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af 🔒 (34.9k points)
Hej,

Jeg har lige talt med jeres support omkring dette emne.

Jeg kan forstå, at der fra e-conomic's side er udviklet en løsning på lovkravet om omvendt betalingspligt af moms på salg af tablets, bærbare, mobiltelefoner, spilkonsoller og integrerede kredsløbsanordninger.

Som jeg ser det, er det ikke tilstrækkeligt at tilføje ny momskoder. I vores forretningssituation er det varen kombineret med kreditoren der er afgørende for, hvilken momstype, der skal anvendes.

Er det derfor muligt at få en beskrivelse af, hvordan løsningen er tænkt løst, så vi rettidigt kan sikre os, at systemet kan håndtere vores situation?

Med venlig hilsen
Jesper Alding
Hej igen

Jeg skylder vist lidt feedback på denne.

Som du nok er bekendt med har vi implementeret de nødvendige momskoder til håndtering heraf.

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af 🔒 (34.9k points)
Hej Lasse

Det er meget fint, men systemet kan på ingen måde håndtere omvendt betalingspligt tilfredsstillende ved brug af varekartotek og lagermodul.

Det burde være muligt at lave en markering af varer omfattet af omvendt betalingspligt, som systemet så håndterer korrekt ved udfakturering på baggrund af kundeoplysninger, CVR-nummer ja/nej, DK-kunde ja/nej. Tilsvarende ved køb af disse allerede oprettede varer.

Særligt taget i betragtning at mængden af varer omfattet af omvendt betalingspligt stiger over tid.

MVH
Morten Roslund
Vi er helt med på udfordringen ang. omvendt betalingspligt og disse varer til DK kunder med og uden CVR nummer. Vores indledende agenda var at få styr på at kunne gøre det - at man så derudover har nogen udfordringer med at gøre det smidigt - det arbejder vi fortsat med. Der kommer yderligere regler 1/1-15 som vi skal have implementeret - så vi kigger på momsopsætningen allerede.
Hej Lasse

Godt at høre I kigger på det.

MVH
Morten Roslund