Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Flere genkendelsesfaktorer end fakturanummer

+1
Hej,

Jeg kunne rigtig godt tænke mig, at bankafstemningen også kunne genkende "Øvrig ref."-feltet, hvor vores webshop-ordrenummer fremgår, og ikke kun fakturanummer og kunde/leverandør på betalinger.

Vi har tilkøbt integration med webshop, men det ordrenummer, der dannes i webshoppen er ikke det fakturanummer, den får i e-conomic, hvorfor betalingen ikke automatisk kan udlignes. Det kræver enormt meget at udligne hver enkelt ordre, fremfor at den kunne genkende automatisk - ligesom fakturaindbetalinger.

Bankafstemningen burde kunne genkende alle felter i "åbne poster", lige fra Navn til Beløb.

 

/Christina
lukket som en kopi af: Kom nu på banen - webshopejere
i Forslag » Andet af (130 points)
lukket af 🔒

Hej Christina, 

Jeg har en lille opdatering på dit indlæg her. Jeg kan sagtens se udfordringen i, at det kan være at udbygge. Derfor har vi kigget på at forbedre arbejdsgangen omkring dette. 

Vores løsning er, at du via betalingsbetingelse 'betalt kontakt' kan få øvrig ref. direkte ind i bankafstemningen og at denne så indeholder ordrenummeret. 

Du kan se, hvilken betalingsbetingelse og hvordan det ser ud her:

Det vil altså sige, at der hvor du har din webshop kan sende ordrenummeret ind i øvrig ref og vælge, at alle kunder skal bruge betalingsbetingelsen med 'betalt kontakt'. Navnet kan du selv styre. På billedet har jeg kaldt det 'Køb fra Webshop', men det styrer du som sagt helt selv. 

Husk flueben i det felt jeg har markeret med rødt og modkonto, så er du i mål og vil nemmere kunne afstemme din bank med indbetaling fra webshoppen. 

Sig endelig til, hvis der er noget, som ikke giver mening. 

Hvis det giver mening, så hører jeg meget fra dig i forhold til, hvordan det virker for dig :) 

Hej Jesper,

Jeg har problemer med at få fat i web-udvikler i dag, hvorfor jeg ikke kan få det testet endnu - men jeg kan dog godt blive lidt betænkelig ved, at man SKAL anføre en modkonto (banken). Ordrerne bliver jo både betalt med dankort, kreditkort, Viabill, MobilePay osv., så det er ikke altid, at pengene går ind dagen efter. Kan I ikke ændre det, så der ingen modkonto er på, så faktura-ordrerne kan udlignes nøjagtig ligesom alle andre fakturaer?

Problemet ligger ikke i betalingsbetingelserne men i den automatiske bankafstemning, hvor den ikke kan udligne på "Øvrig ref.", hvor ordrenumrene står.

Du må meget gerne ringe til mig på tlf. 42 21 01 70 på næste onsdag d. 6. juni, så vi ikke får talt forbi hinanden.

Mvh. Christina
Hej Christina,

Jeg har svaret dig på den mail du sendte til os, så jeg ved godt du har fået svar. Jeg vil alligevel skrive herinde, så andre brugere også kan få værdi af det.

Hvis du modtager det forskellige konti, så kan jeg godt se din udfordring. Du skal dog være klar over, at du kan oprette betalingsbetingelsen flere gange. Det vil sige, at du kan have en for kreditkort, dankort, mobilepay osv. Fordi du har flere kan du angive forskellige modkonti afhængigt af, hvor i modtager dem.

I forhold til selve dagen, så er det en udfordring. Den løsning vi har valgt her er på baggrund af vi har haft flere forespørgsler omkring dette og jeg vurderede at denne løsning ville være en fin balancegang, som kunne opfylde flest mulige behov.

Jeg ved ikke om det kan hjælpe dig, men at oprette flere betalingsbetingelser vil måske være et kompromis, der trods alt vil gøre jeres arbejdsgang mere effektiv.

Hilsen Jesper.

2 Svar

Hej Christina

Jeg skrev dette indlæg den 14. marts.

https://forum.e-conomic.dk/24450/kom-nu-pa-banen-webshopejere

Vil du ikke støtte op om det.

mvh

Finn
e-consultic.dk
Forslag af (10.5k points)
Hej Finn og Christina og tak til jer begge for beskrive denne udfordring :)

Jeg er opmærksom på i begge ønsker dette. Jeg lukker indlægget her med henvisning til Finns, da de omtaler samme sag.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)