Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Rabat / tillæg rubrik

0
Vi bruger rabatfeltet på vore fakturaer til et brændstoftillæg, så mit spørgsmål er som følger:

Er det muligt at ændre opsætningen således, at rabatfeltet ( som vi har ændret navnet på så det nu hedder tillæg ) således, at %satsen i rubrikken lægges til i stedet fra at trækkes fra ?

 

Jeg ved, at der er en del af mine kolleger, der savner denne mulighed. Ene og alene fordi de brændstoftillæg vi har, baseres på grundprisen og når der står minus foran, forvirrer det kunderne.

 

Bedste hilsener

 

Erik Bang
i Forslag » Salg af (120 points)
status opdateret af 🔒
Jeg skal også bruge tillæg i stedet for rabat. Det er til dyrlæge der tager 50% ektra for akut i arbejdstiden, 100% ekstra om aftenen og i weekenden og 200% ekstra hvis det er midt om natten. Men hvordan ændrer jeg så teksten "rabat" til "tillæg" og putter minus foran? Og er det så permanent slut med at give rabat på andre tidspunkter?

1 Svar

Hej Erik

Det er desværre ikke muligt

Det er som du skriver kun muligt ved at skrive minus foran - alternativt skal du lave en vare til formålet, men da det er en beregning skal den jo laves manuelt ved siden af.

Så der er desværre nok ikke noget at gøre ved det andet end det i allerede gør.

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af 🔒 (34.9k points)
Jeg skal også bruge tillæg i stedet for rabat. Det er til dyrlæge der tager 50% ekstra for akut i arbejdstiden, 100% ekstra om aftenen og i weekenden og 200% ekstra hvis det er midt om natten. Men hvordan ændrer jeg så teksten "rabat" til "tillæg" og putter minus foran? Og er det så permanent slut med at give rabat på andre tidspunkter?
Hej Agerbek
Det er ikke permanent slut hvis du gør det på den måde som beskrevet ovenfor med at give en negativ rabat.
Hvis du går i design og layout og så ind på dit fakturalayout kan du under kolonner finde deres overskrifter - dem kan du selv navngive.
Det betyder selvfølgelig også at hvis du vælger at give rabat står der også tillæg. Dette kan løses på en lidt anderledes måde.
Hvis du kopierer det layout du bruger nu og navngiver kopien tillæg eller lignende - kan du foretage rettelsen heri og så når du har faktureringer med tillæg i stedet for rabat så skifter du blot layout til dit tillægslayout og så kan du håndtere begge dele.
Alternativt så skjuler du kolonnen helt og bruger feltet efter behov - og så navngiver dine varelinjer efter behov. F.eks. Udrykning Nat, så sætter du blot din negative rabat på og så ændres prisen uden at man kan se kalkulationen bag. Så der er nogle muligheder. Vær dog opmærksom på at hvis du fjerner (eller tilføjer) kolonner skal du være OBS på at få linjebredden tilpasset således at feltet passer ind i fakturaen :)
Kontakt os gerne i supporten såfremt ovenstående giver anledning til hovedbrud eller frustrationer så kan du få hjælp til at få det ordentligt på plads. :)