forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Indsætte stamdata fra kunde på faktura

0
Der kan i flere tilfælde være nødvendigt at påføre kundens email på kundens faktura. Derfor stiller jeg forslag til at der kommer et felt på fakturaen hvor man valgfrit kan vælge et felt fra kundens stamdata til at fremgå på kundens faktura. Dette er ofte i forbindelse med miljøtilskud, hvor håndværkere udfører arbejde med miljøtilskud.

 

Mvh Kim
spurgt 25 Nov, 2013 i Forslag » Fakturalayout af Kim Christensen (120 points)
status opdateret 28 Nov, 2013 af Camilla Jesswein

1 Svar

Hej Kim

Tak for din mail.

Jeg vil give dig ret i, at det kunne være rigtig smart, hvis kundens mail fremgår af fakturaen. Når dette er sagt, vil der ikke komme et direkte felt, ved oprettelse af din faktura, hvor du vil kunne vælge frit mellem kundens stamdata.

Når dette er sagt, så er der en anden løsning til, hvordan du alligevel får det på din faktura. Du kan nemlig indsætte et dynamisk felt, på din faktura. Her er der en der hedder [DebitorEmail], denne kan du så sætte på din faktura oppe under din adresse i din brevskabelon. Du skal dog være opmærksom på, at når du påsætter dynamiske felter, så vil det være på samtlige af dine kunders fakturaer, vil deres mailadresse eller anden stamdata nu kunne ses på fakturaen. Du kan ved at indsætte disse dynamiske felter også vælge om du vil have vist andre af debitorens stamdata på fakturaen, de vil alle fremkomme af den liste du kan se, i det link jeg har sendt.

Du kan også bruge det felt der hedder øvrige ref. når du opretter din faktura, så kan du fra faktura til faktura selv bestemme hvad der skal stå.

Jeg håber ovenstående alternativer, kan hjælpe dig på vej :)


Med venlig hilsen

Camilla Jesswein

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 28 Nov, 2013 Forslag af Camilla Jesswein (29,860 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”