forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

rækkefølge af varer på pakkeseddel contra registrer leverede

0
hej.......

Hvorfor er rækkefølgen/sorteringen af varerne på pakkesedlen og rækkefølgen/sorteringen af varerne i registrer leverede ikke den samme?

Det vil være meget nemmere hvis linje 2 på pakkesedlen også var linje 2 i registrer leverede - nu er linje 2 på pakkesedlen måske linje 12 i registrer leverede osv.
Der er ret god mulighed for at taske forkert når linjerækkefølgen ikke matcher hinanden
spurgt 29 Jun, 2011 i Forslag » Lager af Bolette (1,150 points)
status opdateret 17 Maj, 2017 af Andreas Polk

8 Svar

Hej Bolette,

Følgesedlen/pakkeselden tager udgangspunkt i hvordan du har oprettet det på din ordre, og den pop-up der kommer frem, vel tage højde for den række du sortere efter. Man kan ikke sortere på indtastningsrækkefølgen, og det er så her dit problem opstår.

Er det korrekt forstået?

mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere

besvaret 4 Jul, 2011 Forslag af Steffen E (151,510 points)
Hej Steffen.

Mit problem er at det ikke står i samme rækkefølge.

Jeg har ikke tidligere lavet nogen sortering på min ordre - har bare ladet det stå i indtastninsrækkefølge.

Har lige lavet en prøve hvor jeg i ordren har sorteret efter varenr. - når jeg laver pakkeseddel er rækkefølgen indtastningsrækkefølgen.

Jeg ved ikke helt hvor du vil hen med dit spørgsmål....   men hvis du kan fortælle mig en måde hvorpå rækkenfølgen på pakkesedlen bliver den samme som rækkefølgen i pop-up til registrer leverede bliver den samme så er jeg hjulpet.
besvaret 4 Jul, 2011 Forslag af Bolette (1,150 points)
Hej Bolette,

Nu er jeg helt med på hvad du mener. Og ja det kan jeg godt se. Pakkesedlen tager det der står på ordren, og altså indtastningsrækkefølgen. Det har man ikke mulighed for sortere efter i pop-up.

Vi har kigget nærmere på denne, og den giver rigtig god mening. Vi skal arbejde lidt videre herfra, og du hører fra mig, lige så snart jeg ved mere.

Mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere

besvaret 5 Jul, 2011 Forslag af Steffen E (151,510 points)
Hej Steffen.

Tak - jeg ser frem til at høre nærmere.
besvaret 5 Jul, 2011 Forslag af Bolette (1,150 points)
Hej Bolette,

Bare for at sige dette ikke er glemt, så arbejder vi stadig videre. Vi har netop haft lagermøde, hvor dette er prioriteret højere oppe. Vi har endnu ikke helt fastlagt det nærmere forløb, men når jeg ved det, så hører du fra mig.

Umiddelbart vil en ekstra kolonne med indtastningsrækkefølge nummer, som man kan sortere efter være løsningen som det ser ud nu og her.

mvh

Steffen Ekelund

besvaret 14 Okt, 2011 Forslag af Steffen E (151,510 points)

Hej Bolette

Jeg kommer lige på banen i indlægget her.
Jeg er bange for at indlægget efterhånden er blevet glemt, men nu genopliver jeg det lige, og sørger for at få en konklusion på forslaget snarest smiley 

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

besvaret 20 Okt, 2015 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)
Hej Bolette
Og alle der måtte læse med.

Vi har besluttet at arbejde videre med at implementere "linjenummer" i vinduet "Registrer leverede" hvorefter denne visning kan sættes op til at matche linjerne som står på pakke- og følgeseddel.

Du hører nærmere når der er konkrete nyheder

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

besvaret 18 Dec, 2015 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)

Hej Bolette
Vi har haft dit forslag til genovervejelse nu hvor det har ligget uløst i flere år.

Tilbage i 2015 gik vi videre med forslaget og ville kigge på, at implementere løsningen - det er dog ikke sket.
Vi har ikke oplevet en overvejende stor efterspørgsel på lige netop dette ønske og har derfor valgt ikke, at gå videre med det.

Det betyder, at vi ikke arbejder på, at implementere dette i programmet og derfor sættes det som implementeres-ikke.
Jeg er ærgerligt over, at indlægget har ligget stille så længe men jeg håber trods alt, at dette giver en klar afklaring.

Med venlig hilsen

Andreas Polk

besvaret 17 Maj, 2017 Forslag af Andreas Polk (39,250 points)
overvejes× 130
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”