Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Bogføring af emballage

0
Hvis man feks. indkøber en kasse boblekuvert a' 100 stk til brug ved forsendelse af ordre, hvor vil det så være mest korrekt at bogføre købet?

Og er der noget med at emballagen skal ligges på lager, altså bogføres på lagerkonto, og så trækkes ud hver gang der benyttes 1 stk?

Hvis ja, hvorledes gøres dette rent praktisk, anvender lagerstyring
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (910 points)

2 Svar

Såfremt at du har mange omkostninger til emballage, så vil jeg lægge omkostningen under vareforbrug. Vedrørende lagerføringen, så vil jeg tage en vurdering af hvor stor værdien er. Hvis du har en meget stor værdi i emballage så vil du skulle have et lager, er det en beskeden værdi, så vil jeg holde mig fra det.

Du kan godt bruge lagerstyring til det, men det vil efter min mening være at skyde gråspurve med kanoner. Tag og bogfører det hele som en omkostning, og så når du skal lave årsregnskab eller perioderapporter, så laver du en regulering på lageret.

Med venlig hilsen Anders Bærentzen registreret revisor Din Revisor ApS dinrevisor.net ab@dinrevisor.net 50 50 34 60
Bogføringshjælp af (5.6k points)
Det vil sige at jeg blot kan oprette en konto under vareforbrug og bogføre det der, og det skal ikke ikke bogføres på lagerkontoen?

Det er ikke en stor stor værdi, der købes igennemsnit for 800,- ex moms hver måned, det er boblekuverter i forskellige størrelser med 100 stk i hver, så der er omkring 600 stk på lager om måneden.
Ja, med det forbehold, at du til årsskiftet ser hvor meget du har på lager, og så laver en regulering.
Det vil sige at uanset hvordan vi vender og drejer det så skal de ligges på lager, altså flyttes fra kontoen under vareforbrug til lagerkontoen ved årsskiftet?

Så hvis der ved årskiftet er feks. 600 stk ubrugte tilbage skal de flyttes til lagerkontoen, men hvordan opgør man værdien af disse 600 stk ?

Jeg troede faktisk ikke de skulle ligges på lager, så jeg har i mange år blot bogført dem som en omkostning uanset om de alle er blevet brugt eller ej.
Det vil sige at uanset hvordan vi vender og drejer det så skal de ligges på lager, altså flyttes fra kontoen under vareforbrug til lagerkontoen ved årsskiftet?

Så hvis der ved årskiftet er feks. 600 stk ubrugte tilbage skal de flyttes til lagerkontoen, men hvordan opgør man værdien af disse 600 stk ?

Jeg troede faktisk ikke de skulle ligges på lager, så jeg har i mange år blot bogført dem som en omkostning uanset om de alle er blevet brugt eller ej.
Bogføringshjælp af (910 points)
vises igen af