Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Langsom varehentning

0
Hej vi har et problem her i det nye e-conomic som vi meget gerne vil have fundet en løsning på.

Som sådan tror jeg ikke problemet er i selve e-conomic men snarer en eller anden opsætning på computerne der forårsager problemet, men efter snart prøvet alt og ved at løbe lidt tør for ideer så må vi have lidt friske øjne på og der er sikkert andre der sidder med samme problem.

Vi har 7 forskellige computere vi logger på e-conomic fra 2 af dem har Windows og 5 af dem har Ubuntu styresysstem installeret.

Problemet er at der går ekstrem langtid med at hente varer frem.
Hvis man gør følgende
1. åbner en ny faktura
2. trykker ny fakturalinje
3. Taster varenr ind i "varenr" og trykker tab
Så går der ekstrem langtid inden den henter varen frem så der er en vente tid på næsten lidt over en ½ minut.
Så det tager rigtig langtid at lave en faktura med mange varelinjer.

Men hvis man gør følgende så går det en lille smule hurtigere men stadig en lidt lang procedurer og gør stadig at det at lave en faktura tager lidt længere tid end i det gamle.
1. åbner en ny faktura
2. trykker ny fakturalinje
3. trykker "søg på liste" knappen i varenr feltet.
4. søger efter varen enten pr. navn eller varenr.
så finder den varen med det samme men tager så lidt tid at tilføje til til fakturaen, men det er en lille smule hurtigere en den anden metode.

Det der er underligt er at processen her er langsom på alle computeren undtagen 1.
de 2 WIndows maskiner er langsomme.
4 ud af 5 Ubuntu maskiner er langsomme.

Ubuntu maskinerne er konfigureret ens og problem stilling er nøjagtig den samme uanset hvilken browser der bruges.
Det er heller ikke den hurtigste maskine i hardware der er hurtigst til at hente varerne frem.

Alle forslag er velkommende så vi kan få løst dette. :)
i Forslag » Salg af (170 points)
status opdateret af 🔒
Jeg oplever præcis det samme. Vi har 4500 varenumre

3 Svar

Hej Meldgaard

Det lyder meget pudsigt at lige præcis en maskine af syv kan og ikke de andre.

Når du siger i har skiftet browser, har i så også ryddet cache og midlertidige internetfiler?? Kan der være noget cache logging sat op som ikke er på den ene maskine?

Derudover så undrer det mig generelt med den lange opslagstid - har i rigtigt mange varer?

Jeg ved heller ikke lige om i har lagerstyring på aftalen også, for det kombineret med mange varer vil gøre at opslag i så stort et kartotek tager lidt tid, men ikke mindst også at fremhente informationen og bruge den på den enkelte varer da der er mange detaljer ved brug af lagerstyring.

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af 🔒 (34.9k points)
Hej Meldgaard

Jeg har desværre ikke kunnet komme en løsning nærmere.

Vi har lavet en del optimeringer i forbindelse med hastighed. Så jeg håber at dette også forbedrer din oplevelse hermed.

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af 🔒 (34.9k points)
Hej Lasse

Optimeringer har hjulpet en lille smule, men der er fortsat hastigheds problemer når man skal hente varer fra varelageret.

Nu ved jeg ikke om optimeringen i har lavet også har været optimering af SQL databasen. noget tyder på at systemet hænger lidt i bremserne når den skal slå noget op i databasen at .

Har snakket med en del kunder som også bruger e-conomic og som oplever samme problem med hastigheden som vi gør. nogle oplever også hastighedsproblem ved hentning af kunde oplysninger på en ny Tilbud/Ordre/Faktura.

Mine bedste bud på en løsning vil være at få optimeret SQL serveren og evt. optimer af netværk løsningen i jeres serverrum. Det er lige de 2 steder jeg umiddelbart kan se at knudepunktet til problemet kan ligge, men jeg ville nok kigge på SQL serveren som det første da der er meget stor chance for at problemet ligger der.

Men håber i hvert fald at der kommer lidt mere power på systemet med tiden.

Med venlig hilsen
Kenneth Melgaard
Hej Kenneth

Det er præcis det vi er i gang med i øjeblikket. Der er nogle tilfældige SQL fejl på serverne uden et nemt genkendeligt mønster som vi er i gang med at identificere og fejlrette. Dette skulle gerne resulterer i en optimering af jeres workflow og hastigheder.

Jeg beklager de gener i oplever i øjeblikket.
Super, det vil vi glæde os rigtig meget til. :)

Hold os endelig opdateret så vi ved besked når det skulle være rettet. Så kan vi lige få det testet igennem her hos os.

Hej igen Kenneth

Det skulle gerne være på plads nu. smiley

Håber at i har oplevet en forbedring på den seneste uges tid.

Hej med Jer

Vi har samme problem med ekstremt lang opslagstid. Vi har været I kontakt med support for mere end en måned siden som kunne se fejlen. De ville se på det og vende tilbage. Dette er dog ikke sket endnu. Måske de bruger samme SQL database til håndtering af supportopgaver hvilket forklare den lange svartid. - Smil

Venlig hilsen

Søren Petersen

MedieTek A/S
Forslag af (930 points)
Hej Søren

Haha ja det kunne godt være de brugte samme SQL database til håndteringen af supportopgaver.

Deres optimering som Lasse skrev om tidligere hjalp en lille smule men dog ikke helt. Så jeg blev frusteret og valgte for et par uger siden at løber hele vores varelager igennem og spærrer nogle varer som fald ind under følgende kategorier, udgået varer
og vare sortimenter som vi ikke længere fører.

Jeg fik spærret omkring 1200 vare nr. i vores varelager så disse ikke længere kommer med i søgningen. Resultatet  er at vi nu kan lave hurtige opslag i varelageret. Den første vare tager stadig lidt tid at hente men derefter så har e-conomic indlæst hele varelageret ind på den igangværende faktura og den laver søgninger derefter med det samme.

Men det er bare ikke en holdbar løsning, da vi på et eller andet tidspunkt igen vil have oprettet en masse nye varer og så vil søgningen igen blive langsom hvis e-conomic ikke får gjort noget ved hastigheden på databasen.

Med venlig hilsen

Kenneth Melgaard

Melgaard's IT