Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Hvordan bogføres arrangementer med musik på vores cafe/værtshus

0
Hej!

Vi driver en cafe/værtshus og har af og til levende musik.

 

Hvordan bogføres dette?

Min bogfører har bogført som en direkte omkostning uden moms, men umiddelbart mener jeg ikke, at det skal ind under den gruppe.

Jeg vil nok snarere lægge denne udgift i salgs- og rejseomkostninger, hvor vi i forvejen har en konto, der hedder arrangementer egne lokaler, hvor der tidl er bogført forplejning under arrangementer.

Burde musik ikke også bogføres på denne konto? ?

Hvad med moms?

Mvh

Bente
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (120 points)
gen-kategoriseret af 🔒

1 Svar

Hvis musikerne er momsregistreret skal du selvfølgelig trække momsen, når de sender dig en faktura på arrangementet.

Er musikerne ikke momsregistreret, fremgår momsen ikke af deres faktura, og du kan ikke trække moms fra.

Har musikerne ikke et cvr.nr. skal du modtage en kontrakt hvorpå der står alle musikernes cpr. nr. (samtlige 10), du skal samtidig overføre til en konto for arrangementet, undlad at betale kontant da du risikere at det betalte beløb ikke er fradragsberretiget. I kontrakten skal der også stå hvorledes musikerne deler honoraet. Alt dette for at du kan sikre en fradragsret.

Jeg vil lave et konto der hedder arrangementer, dette for at det er lettere at søge når i vil genbestille aktører, eller vide hvad i gav for lignende arrangement sidst.

Bogføringshjælp af (2.7k points)