forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Varianter

0
Jeg tester p.t. varianter og varesamlinger for en potentiel e-conomic kunde, og synes, at overblikket mistes; specielt når der arbejdes med salg.

Ved varetilgang får man serveret betegnelserne for de oprettede varianter (Farve, størrelse, form eller lign.) på varelinjen, men når man kommer til det vigtigste, nemlig salget til kunderne (Dem lever firmaet faktisk af), undertrykkes al relevant information, og kun når der vælges vis faktura, får man et overblik.

Ved opslag i Varesamlinger er der ingen oplysninger om hverken den ene eller den anden variant på den enkelte varelinje. Det må absolut kunne gøres bedre.
spurgt 26 Sep, 2013 i Forslag » Lager af Erik Jensen (23,870 points)
status opdateret 8 Okt, 2013 af Lasse Bager

3 Svar

Hej Erik

Jeg skal lige være med på hvor du mener?

Er det i selve opslaget at du savner informationen eller blot på varelinjen på fakturaen i indtastningsbilledet?

Med venlig hilsen

Lasse Bager

Online regnskabsprogram
 

besvaret 27 Sep, 2013 Forslag af Lasse Bager (34,940 points)
Hej Lasse.

Fortæl mig, hvordan jeg kan vedhæfte en PDF-fil til en kommentar, så vil jeg uploade en forklaring med skærmbilleder.
Hej Lasse.

Du har ferie, men jeg har sendt en mail til info(med att. til dig) med en PDF-fil, så jeg går ud fra, at jeg hører fra dig i næste uge.
Hej Erik Jensen

Vi har udviklet en app der kan håndterer varians på en meget overskuelig måde og en app som kan håndterer varesamlinger ligeledes på en meget overskuelig måde.

Disse to app´s kan fungere sammen med vores ordre app således at man kan indlæse/danne ordre men enten "almindelig" varer, varians og varesamlinger i samme ordre til samme kunde.

Begge app´s bruger e-conomic kartoteker (vare- og debitorkartotek)

Ved at anvende disse app´s bibeholdes overblikket og lagertræk såvel ved varesamlinger som varians.

Ved varesamlinger kan man vælge på fakturaen kun at vise prisen på varesamlingen og samtidig en visning hvilke varer der indgår i varesamlingen dog uden priser.

Vil du have en snak så mail til mig på salg@itnvision.dk eller ring på 7025 7600 så har jeg mulighed for, at du kan teste løsningen og dermed se om den passer din kunde.

Med venlig hilsen

Per Holm-Pedersen

facebook.com/itnvision
besvaret 28 Sep, 2013 Forslag af Per Holm Pedersen (17,640 points)
Hej igen Erik

Beklager jeg ikke lige fik vendt tilbage til dig. Tak for fremsendte.

Jeg er nu også med på hvor du ønsker informationen.

Der er lidt overvejelser omkring dette som vi har haft oppe og vende flere gange.

Evt. at lave den synlige information være valgfri - skal den afspejle opsætningen i fakturalayoutet?

Lige nu har vi et prædefineret setup ud fra at den dækker 95% af vores brugeres behov - men det betyder ikke at vi helt ignorer disse forslag og tiltag.

For nærværende er der en masse ting i gang omkring det nye layout og før at vi har rullet lager og projektstyring over herpå, vil vi ikke ændre på disse ting.

Med venlig hilsen

Lasse Bager

Online regnskabsprogram
 

besvaret 8 Okt, 2013 Forslag af Lasse Bager (34,940 points)
Hej Lasse.

Jeg synes, at I arbejder helt fantastisk. Opgaven i de 3 moduler, salgsfaktura, leverandørfaktura og Lagerregulering er nøjagtig den samme, nemlig at give et overblik over, hvad man arbejder med og hvor langt man er kommet, når det drejer sig om at registrere varianter. Men kun et sted, er det gjort rigtigt, nemlig i leverandørmodulet. Hvis I nu også indførte det de 2 andre steder, ville Jeres kunder blive tilfredse. Det er, som om der sidder nogle små konger hos Jer, der ved bedre.

Og Jeres "succes" med at implementere det nye layout og superkladden giver ikke just forhåbninger om, at det bliver bedre efter "flytningen". I princippet flytter I jo bare alt over i et nyt design, med alle de fejl og mangler, der eksisterer i det gamle.
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”