forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Fakturering med forskellige priser efter kundegrupper

0
Hvis man har beskedne 100 produkter som skal kunne faktureres til en engrospris og en detailpris samt i DKK, NOK, SEK, EUR og USD så bliver det (tilsyneladende) i economic til 100 x 2 x 5 = 1.000 produkter som skal oprettes og senere vedligeholdes. Ved selve faktureringen skal man så i den alenlange produktliste udpege netop det rette produkt til den specifikke kunde som man er ved at fakturere. Dette er bestemt hverken nemt eller overskueligt.

Vi har kunder i forskellige lande (for eksempel i Danmark og Tyskland) som skal faktureres i forskellige sprog, priser og valutaer (for eksempel DKK og EUR). Vi ønsker ikke at priserne automatisk omregnes fra DKK, da vi anvender faste priser overfor vore forhandlere i de forskellige lande. Sproget betyder at samme varer ikke hedder det samme (for eksempel er varens navn ikke det samme på dansk og tysk). Vi ønsker at economic på grundlag af kontaktens land skal bruge produktets varetekst på landets sprog og pris i landets valuta når vi fakturerer et produkt til den specifikke kunde. Hver kontakt tilhører jo allerede et land.

Jeg ser meget frem til at høre om der bliver mulighed for dette i economic, eller i modsat fald hvordan man kan fakturere i 5 valutaer uden at skulle oprette de samme produkter 5 gange med forskellige priser og tekster - og derefter vælge dem manuelt.
spurgt 9 Sep, 2013 i Spørgsmål » Lager af Burnham (120 points)
gen-kategoriseret 11 Sep, 2013 af Lasse Bager

1 Svar

Hej Burnham

Der er tre elementer i dit spørgsmål.

1. Valutapriser

2. Sproglag

3. Prisgrupper

Del 1 er fuldt ud muligt - når du står i dit varekartotek - så kan du vælge valuta og derefter indtaste priserne på varen i den pågældende valuta. Så hvis du sælger til den kunde tager systemet den pris.

Punkt 2 og 3 er funktioner som man får med sammen med lagerstyringen i e-conomic.

Men alternativt så er du nede på 100 x 2 - det er noget mere overskueligt - men du skal dog tilrette teksten for hver gang.

Med venlig hilsen

Lasse Bager

Online regnskabsprogram
 

besvaret 11 Sep, 2013 Spørgsmål af Lasse Bager (34,940 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”