Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Colli enhed

0
det er svært at være handelsvirksomhed uden at kunne noterer Colli fx. 200 stk.  og innercolli:20 stk. på varerkort, det kan man næsten i alle økonomi-lagerstyringssystemer - det ville jeg også rigtigt godt have i Economic, så vi kunne komme igang med systemet.
lukket
i Spørgsmål » Lager af (150 points)
status opdateret af

2 Svar

 
Bedste svar
@ Kim. Det er vi med på. Klassisk ønske om jeg så må sige. Men som det også fremgår andet steds omkring lagerstyring mm., så er vores fokus at gøre det vi har bedre (raffinere de funktioner der allerede findes) og ikke nye funktioner.

@ Tue. God ide. Jeg har en fjern fortid med nødhjælps logistik under primitive IT-forhold for 20 år siden. Største dokumentations udfordring var netop forskellige enheder/colli/crates/bags/box/pcs/bales/pallets/etc fra forskellige leverandører. Ingen med samme stk. antal og/eller skiftende stk. antal.. Enden blev at vi opgjorde det i stk i IT systemet under forskellige varenumre, så vi overfor donorer kunne dokumentere leverancerne.
En del regne arbejde...
Med indlæs funktionen spær/afspær fra seneste markedspakke er det muligt at gennemføre vask af varenumre, omsætrningsstatistik over i excel og en makro heri er ligeledes muligt.
Not perfect, men dog muligt. Håber det kan hjælp dig Kim.

  Kim Sneum Madsen Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Spørgsmål af (24.0k points)
valgt som bedste svar af
hej Kim

Ved ikke om det kan hjælpe, men vi har vores varer registreret i kolli, det er kolli som ligger på lager og kolli vi sælger. Vi har så oprettet enheder svarende til størrelsen på kolli så der på faktura mm står kolli*6 som enhed. Import rutinen opretter heldigvis selv enhederne, så man kan lave det hele i excelarket inden man importerer det.
Vi sælger også enkelte varer (stk), dem opretter vi så med et seperat varenummer og flytter når der er behov for det (og laver dermed kolli om til stk).
Kender ikke til innercolli
Spørgsmål af (4.6k points)