Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Hvordan bogfører man kortudsteder gebyr på købsfakturaer

0
Hej

 

Jeg har det med at modtage en lang række fakturaer for services og tjenester. Disse indeholder oplysninger om hvad fakturabeløbet er hos dem, men de oplyser også hvor stort et gebyr jeg har betalt til kortudsteder / betalingsgateway udbyderen.

 

Et eksempel:

Faktura 007

Dato: 38/13-3028

Pris: 239,00

Moms (25%): 59,75

Total: 298,75

Gebyr for kortbetaling

Gebyr: 1,45

I alt trukket på kort: 300,20

 

Jeg bogfører vel fakturaen med fakturabeløbet som normalt - uden kortudsteder gebyr.

 

Skal jeg så oprette en "fiktiv" kreditor til at afregne disse momsfrie gebyrer på, og i givet fald hvilken konto skal den oprettes under i standard kontoplanen, eller skal der laves et nyt konto nr for denne, og i givet fald hvilken "afdeling" i kontoplanen skal den høre under og hvilken kontotype skal den have?
lukket
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (150 points)
gen-kategoriseret af

1 Svar

 
Bedste svar
Hej

Da der er tale om et gebyr, som du ikke kan undgå i forbindelse med købet af dine vare, så vil jeg vælge at lave en konto i samme varegruppe som din konto for varekøbet. Det kunne f.eks. være konto 1340, hvis dit varekøb ligger på konto 1300. Det skal være en driftskonto.

Vedrørende den "fiktive" kreditor, så vil jeg nok lade være med at lave sådan en, og i stedet bare lave det som en finanspostering, som du laver uden kreditor.

Mvh. Anders

Med venlig hilsen Anders Bærentzen registreret revisor Din Revisor ApS dinrevisor.net ab@dinrevisor.net 50 50 34 60
Bogføringshjælp af (5.6k points)
valgt som bedste svar af
Tak for svar, Anders. God ide med at oprette en konto i samme gruppe og så føre dem ind som finansbilag i stedet.

 

Ha' en god dag :-)
Super at du kunne bruge det. Skulle du have brug for ydeligere assistance er du velkommen til at kontakte mig.

 

Mvh. Anders