forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Driftsførsel af fakturaer ved afslutning af sager - hvad hulen er der sket ??

0
Hej

Vi har kunder anvender projektmodulet og har det fuldt integreret med finans. I den forbindelse er der oprettet en varegruppe som anvendes ved fakturering af projekter. På denne varegruppe er der angivet et kontonummer for "Igangværende" og "Afsluttet". Dvs. at når projekter afsluttes flyttes fakturaer fra den konto som står i feltet "Igangværende" til kontoen for "Afsluttet".... helt perfekt.

Men efter opgradering af momsmotoren (som i kalder det) virker dette tilsyneladende ikke mere - og jeg kan under opsætning af varegrupper ikke længere se feltet til angivelse af konto for "Afsluttet". Er der noget I har misset i den forbindelse eller skal det angives på en anden måde nu ?
spurgt 20 Aug, 2013 i Spørgsmål » Projektstyring af anonymt
gen-kategoriseret 8 Okt, 2013 af Lasse Bager

1 Svar

 
Bedste svar
Hej Yesbor

Det virker - næsten som det plejer - afsluttet konti er nu lig med de "almindelige" salgskonti som er sat op på de enkelte varegrupper - så man kan styre sin omsætning på plads ved afslutning.

Da det nu er momskoden som er styrende for hvordan det konteres momsmæssigt skal man derfor have 4 afsluttet konti og kan nøjes med én igangværende konto. Den igangværende er momsmæssigt transparent og momsen føres i forhold til opsætningen på afsluttet kontoen.

Så langt så godt - så kommer problemet så - vi har en bug i den forbindelse som gør at alle fakturaer som er lavet før konverteringen til den nye momsmotor - ikke beholder den oprindelige opsætning for igangværende og afsluttet og blot bogfører det frem og tilbage på afsluttet kontoen - det er utilsigtet og vil blive løst ved næste markedspakke som releases i morgen aften - så det skulle gerne være på plads torsdag morgen.

De afslutninger du har foretaget skal bogføres på plads manuelt - det kan jeg kun beklage, men efter onsdag aften fungerer det igen helt som tilsigtet.

Hvis der er uddybende spørgsmål så skriv dem her eller giv os et kald.

Med venlig hilsen

Lasse Bager

Online regnskabsprogram
 

besvaret 20 Aug, 2013 Spørgsmål af Lasse Bager (34,940 points)
valgt som bedste svar 20 Aug, 2013 af anonymt
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”