Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Rekvisitionsnr på faktura

+2
Jeg bruger projektmodulet og har på alle projekter behov for at kunne indtaste et rekvisitionsnr. eller tilsvarende projekt identifikation, så mine kunder ved hvilket projekt der refereres til.

Det rekvisitionsnr. skal således automatisk videreføres fra projektmodulet til ordrebekræftelse og faktura. I dag skal man (såvidt jeg ved) selv huske at kopiere det, når der eks. oprettes en faktura og det er ikke smart.

Jeg formoder at omkring 99% af alle BtB faktureringer kræver et rekvisitionsnr.

Mvh. Per
i Forslag » Projektstyring af (150 points)
status opdateret af 🔒

2 Svar

Hej Per

Beklager den lange svartid - dit indlæg er lige smuttet i farten.

Såfremt du navngiver dit projekt med rekvisitionsnummeret - så overfører den navnet på projektet til fakturaen som det der kaldes Overskrift 1.

Så kald dem noget relevant inklusiv det ønskede nummer og så vil det automatisk fremgå af fakturaen.

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af 🔒 (34.9k points)
Hej Lasse

Jeg synes ikke at det er en særlig god løsning, da det også får indflydelse på sorteringen i projekterne og jeg vil også gerne selv bestemme hvad mine projekter skal hedde og de skal eksempelvis ikke indeholde "Purchase order xxxxxxxxxxxxxx" eller "Indkøbsrekvisition xxxxxxxx/yyy-2013-10-07".

Er det virkelig ikke muligt at få adgang til eksempelvis "Øvrig ref" fra projektsystemet og dermed få det automatisk overført til faktura m.m. Alternativt få oprettet et nyt felt, som decideret er beregnet til rekvisitionsnr eller kunderef. ?

Mvh. Per Danielsen
Hej Per

Jeg har omkategoriseret det som et forslag og taget det med i vores prioriteringsproces.
Hej Lasse,

 

Jeg står med samme behov. Jeg vil gerne have et felt til rekv.nr. under projekt.

Og jeg vil også gerne have mulighed for at føre det videre på fakturaen. Det kræver kunderne.

Mvh

Henrik Wolfhagen
Hej begge

For nærværende er det ikke noget der kommer - udviklingen inden for projekt er fog en meget foranderlig størrelse så jeg kan ikke afvise at det måtte komme en dag.

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af 🔒 (34.9k points)
Jeg står med samme problem. Er det stadig ikke en mulighed at få implementeret ?
Hej Charlotte

Som det ser ud lige nu så nej. Vi har ikke de store tiltag på tegnebrættet for så vidt angår projektstyring lige nu.