forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Dimensioner - hvor mange kan man have

+1
Jeg har brug for to dimensioner til mit regnskab

1. Til afdelinger

2. Til konkrete formål (vil bruge det til segmentering af mine kunder)

 

Generelt tænker jeg på dimensioner som i andre (afdeling - bærer - formål), så jeg har mulighed for budgettering, opfølgning og analyser på disse niveauer.

 

Kan det lade sig gøre i e-conomic?

 

Robert
spurgt 6 Jun, 2013 i Spørgsmål » Dimension af robertcj (130 points)
status opdateret 17 Mar, 2014 af Lasse Bager

1 Svar

Hej Robert,

Helt generelt, så kan man kun knytte en afdeling til sine posteringer. (Man kan ompostere efter, samt gøre brug af fordelingsnøgler - men først nævnte er som udgangspunkt korrekt)

 

Hvis vi dog snakker salgsfakturer, er der flere ting vi kan tage med, her har man nemlig mulighed for at gøre brug af:

 

- Debitorgrupper (kan man sortere på under fanebladet "rapport" og "omsætningsstatistik")

- Varegrupper (se før nævnte)

- Vor. Ref. (se før nævnte, dog skal der kigges på medarbejdere)

- Deres/øvrig ref. (Kan man søge/sortere efter under "faktura" og "arkiv")

 

Så svaret er, der er en del muligheder at gøre brug af. Eksempelvis når du siger segmentering af dine kunder, vil mit bud være at gøre brug af "debitorgrupperne". Her ved jeg at flere har brugt det, enten ved at have oprettet "postkoderne", "landsdelene", "private/erhverv/offentlige" og lign..

 

Afdelinger fås ved at tilkøbe (det er gratis) tillægsmodulet dimension. Se mere om dimension her.

mvh


Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 9 Jun, 2013 Spørgsmål af Steffen E (151,510 points)
i gang× 1
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”