Tidligere abonnementer

0
Hej,

Har et spørgsmpål vedr. abonnement modulet.

Jeg arbejder for en kunde, som har startet et abonnement på en debitor. Det er så også gået fint det først år. Men da dette abonnement så skulle genfaktures, har kunden så manuelt faktureret dette istedet for, at bruge abonnement modulet og derfor står man nu i denne situation, at economic, laver en igangværende faktura for kunden, selvom de er blevet faktureret for den givne periode.

Er der noget man kan gøre for, at få udlignet denne periode, så economic ikke laver en ny igangværende faktura hver gang man laver en abonnement kørsel.

 

Mvh

Søren
spurgt 27 Maj, 2013 i Spørgsmål » Dimension (afdelinger) af SørenP (140 points)
opdateret 27 Maj, 2013 af Lasse Bager

1 Svar

Hej Søren

Det kan du i hvert fald - gå ind på den pågældende abonnent og skift start og slut datoen til et år længere fremme - så kører den videre derfra.

Med venlig hilsen

Lasse Bager

Online regnskabsprogram
 

besvaret 27 Maj, 2013 Spørgsmål af Lasse Bager (34,940 points)
Ja men så vil problemet med, at system tror perioden ikke er blevet faktureret stadig være der og derfor vil den stadig lave en ny faktura ved næste kørsel eller hvad?

 

Problemet er også lidt, at dette er sket flere år i træk på nogle debitorer :-\
Hej igen Søren

Nej, ændring i start - slut dato gør at den periode du manualt har sprunget over ikke længere bliver dækket af en abonnementskørsel.

Så det vil forhindre at den fanger dem igen når de er lavet manuelt.