Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Afstemning af bank hjælp (Euroline + Epay)

0
Hej,

Jeg har et problem som jeg håber at der er en som kan hjælpe mig med..

Jeg har en webshop i Prestashop og har integereret det med E-conomic så jeg overført mine ordrer, varer og debitorer automatisk, hvilket fungerer ret fint...

Jeg får så mine debitorindbetalinger som et samlet beløb fra Euroline, som skal mathes med de en enkelte fakturaer som jeg bogfører i min E-conomic når jeg skal til at afstemme banken. Så bliver det en umulig opgave at finde frem til om hvilke fakturaer disse samlede beløb jeg får overført fra Euroline og det er ikke muligt at lave en automatisk afstemning..

Er der en som kender til en bedre løsning? Så man hurtigt og nemt kan afstemme banken ?

Håber virkelig at der er nogen som kan hjælpe...
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (120 points)

1 Svar

Hej,

Jeg sidder som revisor for en række IT virksomheder, og jeg kan oplyse at der alt andet lige er en langt bedre løsning.

Denne går reelt ud på at alle Euroline betalinger føres ind på en konto i E-conomics (under aktiver). Afhængig af hvilken Payment service provider du anvender, så kan man udlæse Excel filer og indlæse disse, således man får alle posteringer på kunde og transaktionsniveau. Det vil sige, at alt foregår ved indlæsning, og min erfaring er, at du reducere din tid med bogføringen betydeligt.

Payment Service Provider kan f.eks. være Quickpay, Nordpay, Pensio, Epay, Paynet osv.

Men send en privat besked hvis du ønsker uddybning.

Mvh. Peter
Bogføringshjælp af (570 points)

Hej,

Vi bruger godt nok en Magento shop, men har samme type integration, hvor ordrer, varer, debitorer osv overføres automatisk til E-conomic.

 

Vi bruger ligeledes Euroline, og måtte før også afstemme hver enkelt ordre manuelt, hvilket var en dyr fornøjelse.

 

Efterfølgende har vi i samarbejde med vores revisor fra Talkontoret og programmør Kasper Nybo Hansen fået lavet vores integration således, at debitorerne oprettes i e-conomic med ordrenummer som debitornummer.

 

Dette betyder at vi efterfølgende kan afstemme ordrenummer fra adviseringer fra Euroline med debitornummer i e-conomic, hvilket gør det hele til en automatisk process.

 

Vi har indført denne optimering på store shops som capstore og sportnordica, og det har sparet os for en masse timer hver uge.

 

Med venlig hilsen

Lars