Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Drag n drop

+9
Hejsa

Jeg bruger economic sammen med min webshop.
Og da jeg er et specialfirma, med høj viden, er det ret ofte at jeg (sammen med kunden) korrigerer, tilsælger eller modifiserer ordren inden den endelige faktura ryger afsted.

Kunden modtager godt nok en proforma-faktura fra min shop, når bestillingen er gået der igennem, men det er fakturaen fra economic der er den endelige.

Mit forslag:
Jeg bruger ret meget tid på at gøre mit oplæg/ordre/faktura - til en god og overskuelig oplevelse.
Så jeg flytter ofte rundt på varelinjerne og indlægger "tomme" linjer for overskuelighedens skyld.

Det vil derfor være en kæmpe hjælp, hvis I laver et "drag n drop" system i ordren, så man kan flytte varelinjerne op og ned, i stedet for nu, hvor jeg skal trykke på det lille ikon, og skrive hvilken linje den skal flyttes til.
Det tager nemlig langt tid.
Da jeg har dobbeltskærm på min computer, er det heller ikke til at sige hvor den lille popup box dukker op.
Jeg nægter at tro på at det er svært at lave, så hvis I vil overveje det?

Takker :-)

/ Lars
lukket
i Forslag » Salg af (560 points)
status opdateret af 🔒
Omsortering af varelinjer er et kæmpe ønske fra vor side. Vi bruger masser af kostbar tid på manuel sortering af ordrelinier, så de kommer i samme rækkefølge som varerne står på lagerreolerne.

3 Svar

 
Bedste svar

Hej alle

Så er vi der - i dagens release er muligheden for drag n drop på varelinjer introduceret.

Det er vigtigt at sige at såfremt man sorterer på andet end linjenummer i sit visningsbillede vil sorteringen fungere en lille smulle anderledes.

Ved sortering på linjenummer flytter den linjen dertil hvor man trækker den - så man kan tage linje 10 og trække den til linje 2 og alle efterfølgende linjer bliver blot +1 indtil der hvor man tog sin linje fra. Ganske simpelt.

Har man til gengæld sortering på f.eks. varenavn så vil den bytte de to linjer - dvs. trækker man linje nummer 10 - kan være hvor som helst i rækken, men fremgår altid af linjen hvad nummer den har - op til linje nummer 3 - så bytter disse to linjer plads - dvs. 10 bliver til linje 3 og 3 til 10. I forhold til sorteringen ændrer det ikke noget så man kan udelukkende på linjenummeret se at man har foretaget dette. Men det vil altid være udfordringen når man ændrer en rækkefølge man ikke har sorteret efter. smiley


Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af 🔒 (34.9k points)
valgt som bedste svar af 🔒
Holy Moly...!!!
Dette er en overraskelse.
Så sent som i går, sad jeg med en del fakturaer og sukkede over at dette problem ikke kunne løses... og så bliver det løst! :-)

At dette bliver introduceret selvsamme dag, som vi (forhåbentlig) vender et blad i rumhistorien, og lander på en astroide... tilfælde?? I think not!  Størrelsesmæssige tangerer disse events helt klart hinanden ;-)

Tak for indsatsen folkens!
Hej Lars
Tak for den positive feedback - og tak for tålmodigheden.
Det skider jeg på...
Det virker PRÆCIST som jeg havde håbet...!!!

Well done!
Heps...
Nu får I lige en kommentar til...
Jeg er altid hurtig ude med riven, når I ikke er lydhøre eller hurtige nok - så derfor fortjener I også ekstra meget ros, når nu I bidrager med noget rigtig godt!
Og den nye Drag n´drop funktion til linjeskift er simpelthen FANTASTISK...!!!

Jeg har allerede sagt det én gang tidligere - men nu får I det lige igen... dét er en UTROLIG god og brugbar funktion!
Tak for den! :-)
Hej Lars

Det virker som en meget god idé - jeg vil gerne tage dit forslag med på vores prioriteringssession - så får vi at se derfra.

Øvrige brugere med samme ønske må meget gerne stemme forslaget op såfremt i finder det interessant.

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af 🔒 (34.9k points)
Drag-n-drop virker især oplagt nu med det nye e-conomic design.

I stedet for at bruge kræfterne på at lave en modal-popup til at erstatte den eksisterende "flyt til linje" (for det skal vel gøres for at være konsistent) må det overvejes at bruge lidt ekstra krudt på at gå direkte til drag'n'drop funktionen.

Det eksisterende ikon er allerede meget indikativt for funktionaliteten. Og drag-n-drop er jo implementeret fx. i kassekladderne, ved sortering af TAB-felter.

Tillægsønske:

At få sorteringen af kolonner (der allerede eksisterer) til at slå igennem på linjesorteringen, sådan at jeg kan opnå en udskrift i fx. varenummerorden eller alfabetisk orden, uden at rette hver enkelt linje manuelt.

Det er set i andre økonomisystemer.

Under alle omstændigheder vil drag'n'drop gøre det langt lettere at lave manuel sortering!
Forslag af (1.1k points)