forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Samme varenummer - forskellig lokation

0
Jeg har brug for at vide, hvor mange enheder af samme vare, jeg har på forskellige lokationer.
Men når jeg kopierer et varenummer og ændrer lokationen, svarer systemet at nummeret findes allerede.
Ja tak, det ved jeg godt: jeg har jo lige kopieret det.
Jeg ønsker ikke at lave nye varenumre for hver lokation, da varekartoteket så bliver totalt uoverskueligt.

Hvordan kommer jeg uden om den krølle?

Mvh
Finn Nicolaisen
spurgt 19 Jul, 2010 i Forslag » Lager af Finn Nicolaisen (120 points)
gen-kategoriseret 21 Feb, 2013 af Peter Friis

2 Svar

Du skal ikke lave nye varenumre pr. lokation, men oprette de lokationer, du har behov for, under fanebladet --> Lager --> Lokationer. Når du så bogfører en tilgang eller en afgang af en vare, vælger du den lokation, som varen skal tilgå eller afgå.

Når du har lagermodul, kan du under fanebladet --> Rapport --> Lageroptælling se, hvad du har på dine lokationer og ligeledes opgjort pr. lokation.

 

Svend Christiansen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 26 Jul, 2010 Forslag af Svend C (5,110 points)
Jeg bruger også lokationer i lagermodulet. Jeg har oprettet flere lokationer, for hhv. mit hovedlager, samt hver af mine samarbejdspartnere. Jeg har knyttet alle mine forskellige varenumre til min primære lagerlokation.

Når jeg fakturerer mine kunder kunne jeg godt tænke mig at varerne automatisk bliver trukket fra den lagerlokation, som kunden hører til. Som det er lige nu skal jeg huske at lægge den rette lokation ind på hver fakturalinje når jeg fakturerer, medmindre det er varer der er trukket fra mit hovedlager.

Jeg har talt med Hotline, og de siger at det ikke er muligt at knytte en debitor til en bestemt lagerlokation, ligesom det er muligt at knytte et varenummer til en bestemt lagerlokation.

Er der andre end mig der godt kunne tænke sig at dette blev muligt, og på den måde spare en masse tid?
besvaret 13 Aug, 2010 Forslag af Bohansen (340 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”