Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Advarselmeddelelse ved bogføring af kasseklade.

0
Hejsa jeg er ny i e-conomic, men har ved hjælp af en revisor fået lidt hjælp til at lave bilag og bogføre daglig kasseklade.

Lige nu sidder jeg med et problem hvor jeg har bogført bilag under forkerte kontoer. Jeg har fulgt vejledningen til at tilbageføre bogførte bilag, og har ændret mine oplysninger i bilagene. Nu vil jeg så bogføre den daglige kasseklade, men får en advarsel at en eller flere posteringer med dette bilagsnummer allerede er bogført i dette regnskabsår. Jeg har tjekket at alle oplysninger stemmer overens med tidligere bilag og saldoer? Hvad har jeg gjort forkert, eller hvad kan jeg gøre??..
lukket
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (170 points)

1 Svar

 
Bedste svar
Sikkert ingen ting.

Hvis du rettet et bilag som har været registreret, advarer den om at at det har været brugt før fx en kreditor.

Du burde roligt kunne bogføre.

 

Det er en advarsel så man ikke registrerer fx en kreditor mere end en gang...

 

Hilsen

Marianne Sass Petersen
Bogføringshjælp af (1.4k points)
valgt som bedste svar af

Hejsa og tak for dit svar.

 

Men problemet ligger i at jeg ignorere den første advarsel for så at bogføre, men alligevel kan jeg ikke få lov til at bogføre?

 
Hilsen Tom.

 

Hvad skriver den når du ikke får lov at bogføre..

Så må der vare en anden udfordring...

Jamen jeg får den første advarsel at en eller flere posteringer med dette bilagsnummer allerede er bogført i dette regnskabsår og om jeg vil bogføre alligevel. Det prøver jeg så, men får jeg den samme besked igen og kan kun annullere??..

Sagen opklaret.

Var ikke klar over at jeg først skulle bogføre det tilbageførte bilag før, at jeg kunne ændre i bilaget på ny.surprise

 

Men nu har jeg så fået denne meddelelse når jeg vil afslutte årsregnskabet:

Kan ikke afslutte
Der findes 44 kladdepostering(er) i dette regnskabsår.

 

Hvor kan jeg lige se de kladder?