Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Registrering af salg via distributør på vareniveau

0
Hej.

Vi har flere distributører, som sælger vores varer. De er selvfølgelig oprettet som debitorer. Vores varer er i kartoteket.

Afregninger fra distributør foregår således, at vi får en salgsopgørelse og penge overført på månedlig basis. På salgsopgørelsen figurerer også afgifter, som jeg meget gerne vil have med i regnskabet (distributionsfee, mekaniske rettighedsvederlag mv). Indtil videre har jeg bogført i finansregnskab og fordelt ud på hhv. salg, distributionsfee og mekaniske.. igennem en flerbenet postering. Det fungerer i og for sig fint.

Men: Det ville jo være endnu bedre, hvis jeg ligeså nemt kan gøre det på vareniveau idet vores salgsopgørelser til leverandører således kan genereres via dataexport fra e-conomic. Jeg har dog svært ved at se hvordan jeg skal gøre det eftersom hverken tilbud, ordre eller faktura passer på kornet. Nogen forslag?

KH

---Tambourhinoceros- Uafhængigt pladeselskab og musikforlag
i Spørgsmål » Lager af (200 points)
Kan det være en løsning at lave en faktura på varerne uden at fremsende den og efterfølgende postere som hidtil i finansregnskab (altså som debitorindbetaling) med tilknytning af fakturanummer?

Eller giver det dobbelkonfekt?

Venligst log på eller opret profil for at svare på dette indlæg.