forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Afdelinger i rapporten Periodiseringer

0
Vi savner muligheden for at kunne filtrere periodiseringer på afdelinger.

I de fleste af Regnskab-rapporterne er det muligt at specificere Fra afdeling og Til afdeling. Vi mangler denne funktionalitet i rapporten Periodiseringer.
spurgt 19 Apr, 2012 i Forslag » Dimension af ticra (890 points)
status opdateret 16 Aug, 2013 af Lasse Bager
Hej E-conomic.

En alternativ løsning til forslaget om at kunne filtrere periodiseringerne, vil være at der i rapporten "periodiseringer" tilføjes kolonnen "afdeling" med afdelingsnummer.

Så vil jeg selv kunne eksportere data og efterfølgende filtrere data i Excel.

Det alternative forslag kræver ikke ændring i interfacet, men kun i de viste data.

Det vil fortsat være af stor værdi for os at kunne udtrække en status på vores servicekontrakter (afdelinger).

Håber I fortsat vil overveje forslaget.

Mvh Michael Lumholt

6 Svar

Hej,

Tak for dit forslag.

Lige for min forståelse. Hvorfor er det interessant at se afdeling der?

mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 23 Maj, 2012 Forslag af Steffen E (151,510 points)
Hej Steffen,

Vi sælger en række fastpris-servicekontrakter. Disse kontrakter periodiseres ved fakturering. De enkelte servicekontrakter hører til hver sin afdeling.

Vi anvender rapporten Periodiseringer til at få en status på servicekontrakterne (Rest. mdr. og Rest. beløb). Dette fungerer, når vi kigger på de samlede periodiseringer. Men vi har brug for at se status for servicekontrakterne i de enkelte afdelinger.

Så vi ønsker, at filtreringen på afdelinger gøres tilgængelig i rapporten periodiseringer på linie med de andre rapporter.

Mvh Michael
besvaret 6 Jun, 2012 Forslag af ticra (890 points)
Hej Steffen,

Gav det den ønskede forklaring, og har du kommentarer?

/Michael
besvaret 12 Jun, 2012 Forslag af ticra (890 points)
Hej,

Ja tak for uddybningen, det var lige hvad der skulle til - super.

Nu er det bare interessant og finde ud af om andre har samme ønske, så vi kan få en ide om hvor mange det vil være til glæde for. Vi prioritere alle ønsker efter hvor mange kunder der vil få glæde af et givent ønske. At det både er tillægsmodulet dimension og periodiseringer  taler dog for, at det ikke er det der er aller flest der har behov det - men lad os da vente og se.

mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 12 Jun, 2012 Forslag af Steffen E (151,510 points)
Hej Steffen,

Jeg deler din forventning om, at der ikke vil være mange kunder, som skriver at de har behov for dette, for det ville nok være at tillæge funktionaliteten, og jeres forum, for stor værdi.

Så jeg sætter min lid til, at I vil overveje at tilføje denne funktionalitet - ikke på baggrund af, hvor mange brugere det hjælper, men på baggrund af helheden i produktet. E-conomic tilbyder brugeren at anvende dimensionering, undtagen i rapporten periodiseringer, og det vil nemt kunne tilføjes -- udviklingsmæssigt snakker vi om at tilføje to input-felter til rapporten, og filtrere resultatet med et standard-filter.

Så jeg håber, du sender ønsket videre til overvejelse, isf. at efterlade den her, hvor vi begge ved, der ikke sker mere.

/Michael
besvaret 18 Jun, 2012 Forslag af ticra (890 points)
Hej E-conomic.

En alternativ løsning til forslaget om at kunne filtrere periodiseringerne, vil være at der i rapporten "periodiseringer" tilføjes kolonnen "afdeling" med afdelingsnummer.

Så vil jeg selv kunne eksportere data og efterfølgende filtrere data i Excel.

Det alternative forslag kræver ikke ændring i interfacet, men kun i de viste data.

Det vil fortsat være af stor værdi for os at kunne udtrække en status på vores servicekontrakter (afdelinger).

Håber I fortsat vil overveje forslaget.

Mvh Michael Lumholt
besvaret 28 Feb, 2013 Forslag af ticra (890 points)
overvejes× 114
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”