Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Annotate, rotér, skift alle status, kopiér bilag, pdf-tekst

0
Hej e-conomic

Tak for de forbedringer I allerede har foretaget, og tak til Susanne Røssel for at have taget sig tiden til at ytre ønsket for en stor del af dem.
Her er yderligere ønsker til forbedring af tillægsmodulet Indscanning (et modul med stort potentiale)

1) Rotér - Man skal afgjort kunne rotere indscanninger. Bare en enkelt knap med en 90 graders rotering med uret kan gøre det. Både under Ubehandlede og i opret fra indscannet. Det er ikke tit bilagene ryger ind på siden, men det er ikke altid muligt at styre det med eksempelvis smartphones, eller hvis indscanninger foretages af andre end én selv. Er savnet.

2) Annotate - Det kunne være en drabeligt effektiv feature at kunne trække røde cirkler eller firkanter på indscannede bilag, samt at kunne skrive rød tekst på dem med et text-tool. Sammen med funktionen længere herunder, kopiér bilag, under Opret fra indscannet, ville det gøre bogføring med bankkontoudskrifter virkelig effektivt. Kontoudtog med 100 ind- og udbetalinger bogført og bilagt i samme omgang på et øjeblik.
Disse annotations kunne være på et transparant overlay, med den originale indscanning liggende bagved, således at når man kopierer bilag til næste postering, ville man få den originale uden annotations, og kunne annotere påny. Men hvis det skulle være for avanceret, er annotate ført direkte på bilaget i ét samlet billede også fantastisk. og funktionen kopiér bilag ville på den måde også fungere ok hvis annotations blev ført videre med kopieringen. Standard-programmet Preview på Mac har denne funktionalitet, hvis I have inspiration. Det er utroligt væsentligt at have, netop når man bogfører ud fra kontoudtog.

3) Skift alle bilags status til: , under Ubehandlede - Den udmærkede funktion I har under opret fra indscannet mangler i Ubehandlede. Det er en stor mangel. Hvis man vil slette, har man heldigvis Opret fra indscannet som en workaround til at få slettet nogle indscanninger. Men man har ingen mulighed for at vælge tilknyt for alle bilag nogen steder. Og det er en indlysende savnet funktionalitet. I burde altså have en skift alle bilags status til for alle de mulige statuser under ubehandlede.

4) Kopiér bilag, under opret fra indscannet - Tilknyt et bilag til flere posteringer - For eksempel når man i en kassekladde vælger opret fra indscannet, burde man have en knap til at kopiere bilaget til ny postering. Ligesom man under Bogføring -> Indscanning -> Ubehandlede kan kopiere bilag. Det er bare en dum brugerflade at gøre det i. Og lur mig om I ikke kunne spare en del serverplads, ved i programmeringen at lave en henførsel til det originale dokument på serveren, fremfor at lave en decideret kopi bag brugerfladen.

5) Vælg antal kopier af bilag, under Ubehandlede - Som et alternativ til det bedre ovenstående, burde man kunne vælge hvor mange kopier af et bilag man ønsker at lave i denne brugerflade.

6) Håndtering af pdf-tekst  - Når jeg sender et pdf-dokument til bilagsmailen i e-conomic, med en definition af tekst (dvs at jeg i den fil jeg vedhæfter mailen kan markere tekst, kopiere, og indsætte som tekst fra pdf-en), ville jeg elske at have den samme tekstgenkendelse i brugerfladen, under opret fra indscannet. Så ville jeg kunne kopiere fra bilaget, og indsætte i brugerfladen for oprettelse af posteringen. Så kan man bare copy/paste fakturanumre, lange +71 nummerstrenge osv osv.

Tak fordi I lytter

kh Seb
lukket
i Spørgsmål » Bilagshåndtering af (320 points)
opdateret af

2 Svar

 
Bedste svar
Hej Jesper og Sebastian.

Mange tak for input.

Vi har i et stykke tid arbejdet på et nyt dokumenthåndterings modul til fanebladet Finans, hvor man blandt andet har mulighed for at rotere sit dokument, samt en lang række andre funktioner der skal gøre det nemmere og mere effektivt at arbejde med vedhæftede bilag/dokumenter.

Dokumenthåndtering kommer til at fungere lidt anderledes end vores nuværende indskanning, og vil gøre nogle af de punkter der nævnes lidt nemmere at håndtere.  Eksempelvis vil man have en ?vælg alle? funktion i sin liste over dokumenter, så det bliver nemmere at slette en masse eller overføre dem til en kassekladde.
Som udgangspunkt vises dokumentet som en billedfil, men der er link til at åbne som oprindelig pdf, således det er muligt at kopiere tekster fra det originale pdf bilag. Derudover har man mulighed for at importere/uploade dokumenter frem for at sende på mail, hvilket vil gøre det lidt nemmere hvis man ønsker at gentage det samme dokument flere gange.
Der vil desværre ikke på nuværende tidspunkt være mulighed for at danne posteringer eller posteringstekster automatisk på baggrund at bilag.

Dokumenthåndtering er som udgangspunkt bygget til at bogføre i den nye kassekladde(fanebladet Finans), men der vil være mulighed for at overføre dokumenterne til den nuværende indskanning.

Dette har været på trapperne længe, men vi er nu ved at være på sidste trin og forventer at dokumenthåndtering vil være tilgængeligt i e-conomic i løbet af september.
Spørgsmål af (820 points)
valgt som bedste svar af
Jeg kan kun tilslutte mig de gode forslag.
Spørgsmål af (1.0k points)