Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Varekartoteket

0
Hej

Jeg kunne godt savne at når man opretter en vare med et vare nr ( vi bruger stregkode nr altså 13 sifre) men sætter også leverandørens eget varenr på som regel 4-7 tal det nr bruger vi når vi skal bogføre en lev faktura men det skal nu laves af 2 omgange

kunne man ikke forestille sig at det kunne laves i en arbejdsgang så der var et felt til lev varenr i lagerkartoteket ?

Mvh Lars Hauge
i Forslag » Lagerstyring af (250 points)
status opdateret af

1 Svar

Hej Lars,

Tak for dit forslag.

Leverandørvarenumre er jo en væsentlig del af lagerstyringen hvis man kører forskellige numre over for sin debitor og for sine leverandører. Som jeg ser det, er der 2 steder det vil give mening, man kan skrive disse 2 numre.

Det ene sted er i leverandørkartoteket. Her vil man på baggrund, af en given leverandør, indtaste alle de varenumre du handler ved en given leverandør.

Ligeledes er der den måde du foreslår, nemlig ud fra varekartotket. Den vej at gøre det, giver også mening i mit hoved. Jeg er i tvivl om, at når vi har valgt at gøre det via leverandørkartoteket, at det også skulle være muligt ud for varekartoteket.

Jeg tænker umiddelbart, at det er at tilføje funktionalitet man allerede kan? Samtidig med vi tilføjer flere knapper/menuer/funktioner til programmet, som umiddelbart gør det mere komplekst?

<p>     Med venlig hilsen</p> <p>     <strong>Christina Heckmann</strong></p> <p>     <strong>
Forslag af (13.4k points)
Hej Christina - alle

Jeg prøver lige at skitsere min arbejdsgang

jeg står på en vilkårlig order og skal sælge en vare til en debitor enten scanner jeg den eller også søger jeg den ( det er forresten en super søge ting i har fået lavet ros til den) der er der ikke nogen prob for vi har lagt stregkoden ind som varenr i lageret men når jeg skal bogføre en kreditor faktura(med de aktuelle vare ) er der ingen der ingen der bruger stregkoden som varenr men i de fleste tilfælde deres egne derfor lægger jeg så deres varenr ind under den samme vare og det samme prob har jeg når leg laver en indkøbsrekvition så kan de heller ikke tyde en stregkode men kun deres eget varenr

så var det at jeg mente at når man nu oprettede en vare i varekartoteket så kunne man ogsåp lige så godt påsætte lev varenr samtidig i stedet for at skulle ind på den pågældende kreditor bag efter  

giver det mening??

Med Venlig Hilsen

Lars
Hej Lars.

Det giver helt klart mening, især til lige din arbejdsgang.

Desværre er det bare sådan at vi har valgt en anden tilgang til dette. Så derfor bliver din super gode idé, til en anden tilgang desværre ikke lavet.