Hej,
jeg har følgende problemer med projektstyring i e-conomic. Jeg sidder med en maskinhandler, som indkøber, renovere og derefter sælger maskiner.
Når maskinerne bliver solgt er det ofte med en anden maskine som indbytning. Derfor udfakturere vi selvfølgelig salget af maskinen, men ofte laver vi også en "kreditnota" på den indbyttede - så vi får den rigtige debitorsaldo. Forstil jer følgende:
Salg af maskine: 500.000 (Sag XX)
Indbytning af maskine: 300.000 (Sag YY)
Debitor saldo: 200.000
Ved at udføre ovenstående får vi dog et forkert sagssaldoliste under projektstyring, da sag YY nu vil stå med -300.000 i faktureret i stedet for 300.000 i omkostning.
Jeg kan se at alle omkostningsposteringer kan flyttes med den såkaldte "sagsompostering" og ligeledes "aktivitets ompostering" - hvorfor er dette ikke muligt med omsætningsposter?
Har i et bud på hvordan jeg løser ovenstående - jeg er klar over jeg kan gøre brug af kreditormodulet i stedet, men jeg er ikke interesseret i skulle oprette debitoren x2 og det giver ligeledes en forkert debitorsaldo, hvis jeg skal udsende kontoudtog mv.
Det må da kunne løses at overfører kreditnotaer til omkostningspostering i stedet for den står med forkert fortegn i fakturering.
Skriv endelig hvis i skal have uddybning på ovenstående.