Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Modtage html email invoices

0
Det kunne være fedt hvis modulet kan modtage html email invoices. Altså at man når man har købt noget på nettet kan videresende fakturaen også hvis den er skrevet i html eller flad tekst in en email
i Forslag » Bilagshåndtering af (360 points)
gen-kategoriseret af 🔒

7 Svar

Hej Christian,

Jeg kan godt se hvor du vil hen. En let måde at sende HTML filer til scanningsmodulet ville være rart, men det er lettere sagt end gjort.

HTML fakturaer indeholder typisk elementer der er hentet fra afsenderens server eller hjemmeside som f.eks. firmalogo, måske lidt billeder og andre pæne ting. Vi gør det samme med vores nyhedsmails. Billederne i mailen ligger på en server, og hentes først når mailen åbnes. På den måde kan man holde størrelsen på HTML mails nede.

Men det betyder også at fakturaen kun vises i sin oprindelige form så længe billederne ligger på afsenderens server. Det problem har man ikke med PDF-filer. Så derfor er e-conomics indscanningsmodul lavet til at håndtere PDF filer.

Du kan nemt lave en HTML mail om til en PDF fil ved at bruge en PDF printer. Jeg bruger selv Adobes PDF printer. Den er god og kan anbefales. Men der findes også gratis PDF printere på nettet. Jeg har læst lidt anmeldelser rundt omkring og umiddelbart ser Bullzip PDF Printer ud til at være en af dem med de fleste glade brugere. Den finder du her: <a class="postlink" href="http://www.bullzip.com/products/pdf/info.php#download">http://www.bullzip.com/products/pdf/info.php#download</a> Der er oveni købet lavet en dansk version.

Herefter er det bare at printe dine HTML mails ud via PDF-printeren, og så får du filer der er klar til at blive sendt til dit indscanningsmodul.

Jeg håber det hjalp dig lidt.

Mvh. Martin
Forslag af (5.3k points)


Hej Martin,

Jeg er meget vel vidende om hvordan man konverterer en html mail til PDF. Det er jo ligesom ikke det der er pointen i mit indlæg, i beder for forslag til forbedringer. Pointen er at i laver konverteringen når i modtager emailen. Hvis der ikke er nogen attachment, jeg tror det vil kræve max 10-20 linier kode og jeg gætter på at i allerede har en komponent i jeres system som kan gøre det. I bliver nødt til at gøre op med jer selv om i har tænkt jer at tage folks kommentarer til jer og analysere  for at forbedre jeres system, eller i skal være gatekeepers og bruge en masse energi på at tilbagevise folks ideer. Hvis det er det sidste i vil bruge dette forum til, så sig til så skal jeg nok lade være med at skrive flere forslag, jeg gider ærlig talt ikke spilde min tid eller jeres tid. Jeg er som sådan godt tilfreds med indskanningsmodulet og har blot skrevet mine forbedringsforslag for at gøre oplevelsen og brugen endnu bedre.

Mvh
Christian
Forslag af (360 points)
Jeg er meget vel vidende om hvordan man konverterer en html mail til PDF. Det er jo ligesom ikke det der er pointen i mit indlæg. I beder om forslag til forbedringer og det har i fået.

Pointen i mit forslag er at i laver konverteringen når i modtager emailen. I kan gøre det ret nemt ved at test om der er attachments. Jeg tror det vil kræve max 10-20 liniers kode og jeg gætter på at i allerede har en komponent i jeres system som kan lave konverteringen.

I bliver nødt til at gøre op med jer selv om i har tænkt jer at tage folks kommentarer til jer og analysere dem og bruge dem til at forbedre jeres system, eller i ser jeres opgave som at i er gatekeepers og bruger en masse energi på at tilbagevise folks ideer.

Hvis det er det sidste i vil bruge dette forum til, så sig til så skal jeg nok lade være med at skrive flere forslag, jeg gider ærlig talt ikke spilde min eller jeres tid. Jeg er som sådan godt tilfreds med indskanningsmodulet og har blot skrevet mine forbedringsforslag for at gøre oplevelsen og brugen endnu bedre, på jeres opfordring hvis jeg må tilføje det.
Forslag af (360 points)
Hej Christian

Vores indlæg var nu egentlig blot tænkt som noget man kunne gøre her og nu. Det var møntet på kunder der ikke er bekendt med muligheden for at printe til PDF, og skal således ikke opfattes som afvisning eller talen ned for den sag skyld.
At vi skal læse html mailen giver umiddelbart god mening. Vidersendelse af en mail er ulige lettere.
Beskrevet andetsted på dette forum forventer jeg, at jeg efter sommerferien (aug/sep) kan give en melding på  hvad vores planer er for bla. indscanning eller i al fald hvornår der er afsat ressourcer til at se på det.

  Kim Sneum Madsen Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af (24.0k points)
Gad vide om i e-conomic folk er klar over at man kan få en bot til den slags forummer her... et lille stykke software som overvåger forummet og svare automatisk med et standard svar...  den kunne regageret på ordret forslag eller ny funktion og så svare med et standard svar om at det har i ingen planer om at lave og det gør systemet kompleks osv.

tænk på alt det tid i ville spare
Forslag af (2.9k points)
Dejligt klart formuleret - det der står mellem linierne   Forfriskende og på sin plads engang imellem...
Point taken - jeg vender tilbage aug/sep...

  Kim Sneum Madsen Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af (24.0k points)
Desværre intet konkret nyt. Vi arbejder dog scanning. Herunder drag and drop funktioner. Men vi skal se på datafangst også.

  Kim Sneum Madsen Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af (24.0k points)