Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




kursdifference?

0
Jeg har en USD-konto. I Finans har jeg oprettet i samme gruppe (Likvider) som Kassekredit og Kassebeholdning.

En USD konto er dollar ind og dollar ud. E-conomic synes dog at der skal være en omregningskurs til DKK. Dette betyder så at der nu ved status står 100 USD på kontoen med modværdi i DKK er mere end 7.000.

Jeg kunne sagtens bogøre det som kurstab, men det er IKKE kurstab

What to do for at få status til at gå op?

Mvh Kurt
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (120 points)
status opdateret af 🔒

1 Svar

Hej Kurt

Der er tale om at du i e-conomic altid omregner til din grundvaluta. Og i dit tilfælde vil den omregne til danske kroner for hver transaktion.

En saldo på 7.000 kontra 100 dollar virker dog af rigtigt meget og det kan jeg dårligt selv forklare uden at se nærmere på transaktionerne på kontoen, men du skal jo ved status gøre kontoen op i valuta og med statusdagens kurs således at du kan aflægge og præsentere saldoen i DKK.

Når det er sagt så synes jeg ligesom dig at et kurstab på noget der ligner DKK 6.500 virker af temmeligt meget - men da jeg ikke kender udviklingen på kontoen så er det svært for mig at konkludere andet end at kursen da pengene gik ind på kontoen har været væsentligt højere end da de forlod den igen.

Men du er mere end velkommen til at kontakte vores support så skal vi nok kigge nærmere på det for dig. Du kan enten ringe på 88204841 eller sende os en mail på info@e-conomic.dk - men umiddelbart så vil det kræve adgang til din aftale og den pågældende kontos bevægelser at give dig et mere kvalificeret svar. Så lad endelig høre fra dig så vi i fællesskab kan få dette løst.

Såfremt du ønsker at jeg skal varetage det kan du allerede nu starte med at tilvælge mig som administrator på din aftale med aftalenummer 273025 - men ellers så kan mine kollegaer i supporten også assistere dig og så skal du selvfølgelig tilvælge den pågældende person du får kontakt med :)

Med venlig hilsen

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Bogføringshjælp af 🔒 (34.9k points)