Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Indbetalinger vedr. 2012 modtaget i 2013

0
Hej,

Hvordan skal jeg bogføre indbetalinger modtaget i 2013, som vedrører 2012? Hvis jeg bogfører dem i 2012-regnskabet, kommer banken jo ikke til at stemme..?

Mvh. Mia
lukket
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (310 points)
status opdateret af

2 Svar

 
Bedste svar
Hej Mia.

Jeg går ud fra at du har lavet dine debitorfakturaer direkte i E-conomic. Derfor skal du nu i 2013 lave en debitorbetaling i kassekladden og her udligne de fakturaer som bliver betalt. I 2012-regnskabet står der jo pr. 311212 at du har et tilgodehavende beløb (står under aktiver i balancen) - det er dette beløb som du så udligner på så dine tilgodehavender bliver mindre, da der jo bliver betalt af på dem - dette har intet med driften at gøre.

Håber at det giver mening, ellers er du velkommen til at kontakte mig.

Med venlig hilsen

HLH kontorservice

www.talbiksen.dk

Med venlig hilsen     Talbiksen v/Hanne L. Herrmann Tlf. 2698 1421 www.talbiksen.dk
Bogføringshjælp af (3.6k points)
valgt som bedste svar af
Tak for svar, men nu bliver jeg forvirret - er det samme løsningsforslag eller to forskellige svar..?

Det er jo nemt nok at fortsætte med at oprette indbetalinger i 2013 vedr. 2012-fakturaer, for det er "som sædvanligt", og så knyttes alt sammen automatisk i forhold til rykkersystemet - men er det også det, du skriver i dit svar, at vi skal gøre, "HLH"?

Mange hilsner
Mia
Hej Mia.

Tak for dit spørgsmål :)

De indbetalinger du modtager i 2013, dem skal du indtaste og bogføre i 2013 - for ellers kan du ikke få din bank til at stemme, som du selv skriver :)

Dette skaber ikke nogen problemer i forhold til dine faktura er lavet i 2012. Systemet kan sagtens finde ud af at udlige, selvom det er et andet år.

Så du hopper bare ind og laver dine indbetalinger som du normalt ville gøre, men den dato du har modtaget pengene.

Håber mit svar giver mening, ellers er du meget velkommen til at skrive til: info@e-conomic.com

<p>     Med venlig hilsen</p> <p>     <strong>Christina Heckmann</strong></p> <p>     <strong>
Bogføringshjælp af (13.4k points)
Hej, jeg har en tilsvarende situation, men i mit tilfælde er 2013 det første år der bogføres i e-conomic. Fakturaer, som er udstedt i 2012 men betalt i 2013 er derfor ikke oprettet i e-conomic. Jeg kan bogføre indbetalingen som normalt, men skal jeg så også bogføre på en konto til udeståender fra forrige år eller lign. for at få det til at gå op?

På forhånd tak for svar

mvh

Jon