forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Indbetalinger vedr. 2012 modtaget i 2013

0
Hej,

Hvordan skal jeg bogføre indbetalinger modtaget i 2013, som vedrører 2012? Hvis jeg bogfører dem i 2012-regnskabet, kommer banken jo ikke til at stemme..?

Mvh. Mia
spurgt 14 Jan, 2013 i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af Magnet-Mia (290 points)
status opdateret 15 Jan, 2013 af Magnet-Mia

2 Svar

 
Bedste svar
Hej Mia.

Jeg går ud fra at du har lavet dine debitorfakturaer direkte i E-conomic. Derfor skal du nu i 2013 lave en debitorbetaling i kassekladden og her udligne de fakturaer som bliver betalt. I 2012-regnskabet står der jo pr. 311212 at du har et tilgodehavende beløb (står under aktiver i balancen) - det er dette beløb som du så udligner på så dine tilgodehavender bliver mindre, da der jo bliver betalt af på dem - dette har intet med driften at gøre.

Håber at det giver mening, ellers er du velkommen til at kontakte mig.

Med venlig hilsen

HLH kontorservice

www.talbiksen.dk

Med venlig hilsen Talbiksen v/Hanne L. Herrmann Tlf. 2698 1421 www.talbiksen.dk
besvaret 15 Jan, 2013 Bogføringshjælp af Herrmann (2,790 points)
valgt som bedste svar 15 Jan, 2013 af Magnet-Mia
Tak for svar, men nu bliver jeg forvirret - er det samme løsningsforslag eller to forskellige svar..?

Det er jo nemt nok at fortsætte med at oprette indbetalinger i 2013 vedr. 2012-fakturaer, for det er "som sædvanligt", og så knyttes alt sammen automatisk i forhold til rykkersystemet - men er det også det, du skriver i dit svar, at vi skal gøre, "HLH"?

Mange hilsner
Mia
Hej Mia.

Tak for dit spørgsmål :)

De indbetalinger du modtager i 2013, dem skal du indtaste og bogføre i 2013 - for ellers kan du ikke få din bank til at stemme, som du selv skriver :)

Dette skaber ikke nogen problemer i forhold til dine faktura er lavet i 2012. Systemet kan sagtens finde ud af at udlige, selvom det er et andet år.

Så du hopper bare ind og laver dine indbetalinger som du normalt ville gøre, men den dato du har modtaget pengene.

Håber mit svar giver mening, ellers er du meget velkommen til at skrive til: info@e-conomic.com

Med venlig hilsen

Christina Heckmann

besvaret 14 Jan, 2013 Bogføringshjælp af christinaheckmann (13,440 points)
Hej, jeg har en tilsvarende situation, men i mit tilfælde er 2013 det første år der bogføres i e-conomic. Fakturaer, som er udstedt i 2012 men betalt i 2013 er derfor ikke oprettet i e-conomic. Jeg kan bogføre indbetalingen som normalt, men skal jeg så også bogføre på en konto til udeståender fra forrige år eller lign. for at få det til at gå op?

På forhånd tak for svar

mvh

Jon
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”

Hvad kan du i Bogføringshjælp

Her kan du stille spørgsmål, som er direkte relateret til din bogføring.

Er du på udkig efter en revisor eller bogholder, kan du finde hjælp i listen over revisorer og bogholdere.