forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Overfør bilag direkte fra e-mail til e-conomic (nej, jeg gider ikke først lave en PDF)

+2

Hvorfor kan jeg ikke blot vidersende et bilag jeg har modtaget pr. mail (plain ell. rich-text) direkte til e-conomic med emne som note?!

 

Jeg skal lave først lave det til en PDF og så markere at jeg vil overføre og gud-hjælpe-mig vælge om jeg enten vil  have emnet eller filnavnet med som note!!! Hvorfor søre kan I ikke blot overføre alt informationen? (Er der en PDF med er det bilaget, og er der ikke, så er body-indholdet bilaget!

 

Giv mig sørme da bare alt den information jeg har sendt med direkte i e-conomic - at jeg skal vælge mellem ENTEN emne eller filnavn som note er direkte retarderet!

 

Er det noget I kan forvente at ændre så man, som bruger, kan stramme sit flow op?

 

Ligeledes får jeg ej heller en mail tilbage såfremt et emailet bilag ikke kan tolkes - det må jeg selv tjekke :-( Giv mig dog et reply, så bogholderen og jeg ikke skal tjekke.

 

Please e-conomic step it up.

spurgt 12 Jan, 2013 i Forslag » Indscanning af Jenssogaard (140 points)
status opdateret 27 Aug, 2013 af Peter Friis
God tone, du skal nok få mange venner hos e-conomic, eller hvor du nu henvender dig.
Ja, det beklager jeg. Men det er dybt frustrerende, hvad der nok kan udledes af min post.

2 Svar

Hej 

 

tak for indlæg :)

 

Først vil jeg sige at vores teknikkere allerede er igang med at se på tiltag til mange af de ting du nævner. Om det bliver lige sådan du beskriver kan jeg ikke svare på.

 

 

Vedr. automatisk konvertering af indholdet i en mail til et dokument er der lidt spørgsmål omkring hvor dette skal ske

 

Skal det ske på alle mails, eller kun der hvor der ikke er noget der er vedhæftet?

-Hvordan skal formatet være, side opdeling m.v. (hvordan sikre vi at brugerne ikke overser vigtig information på side 2)

-Hvis det som udgangspunkt kun skal ske når intet dokument er vedhæftet, hvad så når der er et logo vedhæftet - og kan vi teknisk adskille hvad der er et logo og hvad der er et billede af et dokument?

 

Dette er bare nogle af overvejelserne til dit første indspark. Vi har altså noget i tankerne og kig på hvordan vi kan optimere scanningmodulet. Håber dette kan give indblik at der bliver kigget på det.

 

                           

Omkring det med hvad du skal vælge af ENME eller Filnavn er her for at give kunderne flere muligheder.

 

-Nogle brugere gemmer deres filer med en beskrivende forklaring i filnavnet så de har mulighed for at sende flere filer i samme mail med forskellige note på hvert dokument. 

 

 

Til sidst er du inde på om man kan få besked om når der er bilag der fejl. 

 

- Dette er der også kig på, her er der bare udfrordinger omkring hvad mail der skal svares tilbage til, hvis man nu sender sine bilag fra scanner og hvornår denne mail skal komme osv.

 

Altså er der faktisk kig på det meste du nævner. Jeg håber dette giver mening ellers må du endelig fange mig herinde igen.

 

Mvh


 

Mvh.

Peter Friis

Online regnskabsprogram
 

besvaret 18 Jan, 2013 Forslag af Peter Friis (24,160 points)
opdateret 18 Jan, 2013 af Peter Friis
Hej Peter,

Tak for svar, og positivt at I har kig på det meste. En hurtig løsning kunne være at have mere end én bilags-email adresse, så afsender bestemmer om filnavn eller emne skal være note, og ikke den som importerer.
Hej Jens

har du set vores nye muligheder ved indscanning.  Work flowet er i hvertfald blevet optimeret, ved at man nu kan drag and drop ned på en linje i sin kassekladde + man ikke behøver at sende sin bilag til e-conomic nu, men bare kan ligge dem på linjen direkte.

 

Håber dette kan hjælpe dig videre.

Hej,

Anden mulighed er, at benytte værktøjer som CapWorks Kreditor Work Flow, hvor leverandørfakturaerne kommer direkte ind i e-conomic.

Leverandørerne kan hermed sende fakturaerne i det format der passer ind, så som pdf og elektroniske fakturaer.

Herudover bliver kassekladdelinien også konteret og betalingsdata ligeledes.

Se mere på http://kreditor.capworks.eu eller http://www.capworks.eu/e-conomic-tilbud-slut-med-papirudlaeg-og-fakturaer/

 

Mvh Frants, CapWorks

 

besvaret 14 Maj, 2013 Forslag af CapWorks (160 points)
overvejes× 120
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”