forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Ordre- og projektstyring

0
I øjeblikket leder vi efter den helt rigtige løsning til styring af vores ordrer og projekter.

Vi bruger nu at oprette en ordre i e-conomic, som så via ordrenummer kædes sammen med produktionens ordresystem og en ekstra tjekliste. Dette gøres for at sikre mod, at en ordre ”falder imellem stolene” men den ordre fra e-conomic kan ikke umiddelbart bruges i produktionen, da hvert varenummer jo indeholder forskellige dele og arbejdsgange. Derfor er vi så også nødt til at oprette ordren i et andet program, hvor ordresedlen udskrives til produktionen.

Som jeg kan se det, er projektstyringsdelen i e-conomic ikke gearet til den type registrering, men vi ville dog gerne registrere tidsforbruget til en samlet udregning af dækningsbidrag på de enkelte projekter.

Jeg synes det er ret svær at gennemskue, hvad man egentlig kan bruge de enkelte moduler til, men er der nogen der har et forslag.
spurgt 11 Jan, 2013 i Spørgsmål » Projektstyring af Stineklokker (120 points)
status opdateret 21 Feb, 2013 af Lasse Bager

2 Svar

Hej Stine,

Vi har sat rigtig mange forskellige løsninger op i e-conomics projektstyrings modul for vores forskelligartede kunder, og har derfor god erfaring med at finde de rigtige løsninger til den enkelte virksomhed.

En forudsætning for at finde den rigtige løsning er imidlertid at have et rigtig godt indblik i virksomhedens ønsker og behov, hvilket er lidt svært ud fra en enkelt mail.

Du er velkommen til at ringe til mig, så vi kan tage en uforpligtende snak.

med venlig hilsen

Bodil Retbøll, Økomatch ApS, mobil 22 47 71 72

Med venlig hilsen Bodil Retbøll cand. merc. aud. (Indehaver) (mobil 22477172) Økomatch ApS www.okomatch.dk info@okomatch.dk
besvaret 14 Jan, 2013 Spørgsmål af Økomatch (2,890 points)
Hej Stine,

Tak for dit indlæg.

Jeg håber du er blevet klogere efter samtale med Bodil :)

Du er altid velkommen til ringe herind og spørge efter mig, hvis du har yderligere spørgsmål. Vi vil også rigtig gerne hjælpe dig videre, men tror det er nemmere telefonisk.

Vi sidder på 8820 4841.

Med venlig hilsen

Morten Bæhrenz

Online regnskabsprogram
 

besvaret 21 Jan, 2013 Spørgsmål af Morten.Baehrenz (4,340 points)
i gang× 3
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”