Hej Lone,
Det, du skriver lyder logisk. Jeg fik idéen til mit forslag fordi jeg står p.t. med ca. 500 bilag, der er indskannet og nu skal bogføres. Hvis jeg skal bruge tid til at skrive kontonumre som notater,, hvilket vil gøre det lettere for bogholderen (når jeg finder en), så vil det også være dejligt, hvis e-conomic kunne overføre disse kontonumre automatisk.
Jeg var én af de brugere, der sidst år forslået at e-conomic skulle kunne danne en notat ud fra bilagets filnavn - og det er dejligt at dette forslag blev implementeret, det letter indskanning af bilagene betydeligt. Førhen var jeg nødt til at give bilagene filnavne, der efterfølgende kunne forstås af mig (hvis jeg f.eks skulle igen finde frem til bilaget på mit eget server), for derefter udfylde notatet - hvis indhold var i filnavnet men var blevet usynlig ved import til e-conomic. Mit forslag i dag er bare et skridt videre på samme idé.
OK - når jeg finder en bogholder, og han/hun har lavet ét regnskabsperiode, så skulle det være nemmere for vedkommende at finde rundt i vores kontoplan - men i starten, det vil kræve tid.
mvh/Adrian
<a class="postlink" href="
http://www.channel6.dk">www.channel6.dk</a>