Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Årsregnskab, virksomhedsskatteordning og egenkapital

0
Hej,

 

Så rundede jeg mit første regnskabsår d. 31/12.

Jeg er studerende med job ved siden af og igen min hobby virksomhed som en ekstra sport.

Da jeg tjener mit fulde fribeløb ved siden af min SU igennem mit arbejde, så har jeg valgt at bruge virksomhedsskatteordningen, for at det ikke påvirker min SU. Derfor skal hele overskuddet tildeles min egenkapital og forblive i virksomheden (håber det er rigtigt forstået).

 

Så lad os rent hypotetisk sige, at min resultatopgørelse på min e-conomic rapport fortæller at jeg har et resultat på 20.000 DKK, hvilket står under egenkapital, behøver jeg så gøre yderligere andet end at lukke dette års regnskab for at starte på et nyt? Så når jeg skal selvangive for virksomheden senere hen på året for 2012, så angiver jeg vel bare resultatet og den virksomhedsskat (25%) jeg skal betale, hvor skal de bogføres? og kan de, som jeg antager, bogføres i regnskabsåret 2013, som betalt SKAT?

Endvidere, skal jeg bogføre fra min bankkonto mod min egenkapital eller er det hele som det skal være per automatik?

 

Håber forståeligt.

Vh Andreas
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (120 points)

2 Svar

Hej Andreas, tak for dit inlæg her i forum.

Her fra e-conomic's side, kan vi ikke hjælpe med regnskabstekniske spørgsmål, vi hjælper omkring funktionalitet og brug af e-conomic.

Jeg kan afbefale at du tager fat i en revisor, og stiller samme spørgsmål, eller alternativt afventer at en af revisorerne her på forum returnerer et svar til dig.

med venlig hilsen

Michael

  Michael Jepsen Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Bogføringshjælp af (1.2k points)
Hej Andreas,

Hvis din virksomhed er en hobbyvirksomhed, kan du ikke benytte Virksomhedsordningen.

Alt andet lige, vil du ikke skulle foretage dig noget i e-conomic andet end at oprette et nyt regnskabsår og lukke det gamle (når alle dine bilag er bogført). Så vil e-conomic automatisk sørge for at din åbningsbalance er det samme som din lukkebalance i det gamle år.

Har jeg forstået dit spørgsmål korrekt?

Venlig hilsen

Charlotte Beckwith

Charlotte Beckwith, HD(R) http://www.cbregnskab.dk  
Bogføringshjælp af (1.7k points)