Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Hjælp til tilbageføring

0
Hej,

 

Jeg har bogført mine kreditorbetalinger lidt forvirrende for mig selv. Alt er bogført til 1310 kontoen for Direkte omkostninger. Det gælder også udgifter til drift og inventar.

Jeg har derfor valgt at tilbageføre alt.

Efter jeg har tilbageført er det så tvivlen kommer.

Skal jeg rette i de tilbageførte posteringer og bogfører dem på ny eller skal jeg oprette en ny postering med samme bilags nummer og så bogfører dem?
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (350 points)

1 Svar

Hej Kirred.

 

Du skal ikke rette i tilbageførslerne. De skal være være næsten helt identiske med de originale bogførte posteringer (med undtagelsen at de skal være med modsat fortegn).

Når du har bogført tilbageførslerne, skal du oprette posteringerne på ny, men om du skal bruge samme bilagsnummer eller nyt, er nok et spørgsmål til din revisor. Jeg mener ikke der er noget problem i at bruge det samme, men tror nok det er bedst at bruge et nyt, så der ikke kommer en masse frem og tilbageposteringer frem :)

  Gurjap Sekhon Online regnskabsprogram e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret  
Bogføringshjælp af (6.2k points)
Så jeg bogfører både det tilbageførte(således at beløbet bliver trukket retur igen) samt den nye postering.
Bilagsnummeret betyder ikke det store hvorvidt det er uændret, jeg ønsker bare at bruge det samme idet at jeg har skrevet på mine bilag hvilket nummer de har.
Det er korrekt. Begge dele skal bogføres før dit regnskab kommer til at se korrekt ud :)
Side spørgsmål, hvilken konto i standard plaen for APS skal jeg bogføre ting der bruges i udlejning?
Det kan jeg ikke svare på. Her skal du have fat i din revisor for at få et korrekt svar :)