Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Manuel debitorfakturering bogført forkert

0
Hej I superbrugere! Jeg er helt ny i det her system og skulle have overført nogle af mine gamle fakturaer. Jeg lavede en manuel debitorfakturering i e-conomic, som modkonto valgte jeg 6750 (kassekredit) men jeg kom til at sætte U25 på denn konto. Det gør så at min kassekredit ikke stemmer med bankens udskrift, då jeg mangler momsbeløbet. Er der en måde hvorpå jeg kan læse dette problem, så min kassekredit i sustemet stemmer overens med virkeligheden :-)
lukket
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (150 points)
status opdateret af 🔒

2 Svar

 
Bedste svar
Hej Henrik,

Du stiller et spørgsmål om enkelte fakturaer; men hvis du lige er startet op, så er det jo en hel "ÅBNINGSBALANCE", du skal have posteret.

Mit bedste råd til dig er, at du som udgangspunkt skal sørge for at have en hel balance; nemlig alle dine aktiver og alle dine passiver, som du er sluttet af med i dit gamle system, og nu vil have overført til e-conomic. Denne balance skal selvfølgelig STEMME! = Aktiver skal være = med passiver.

Når du så har den balance, skal du tage stilling til, hvilken specifikationsgrad du vil have - og du vil altså gerne have alle dine "ikke betalte fakturaer" ind i din åbningsbalance.

Det kan du gøre ved at bruge en "fejlkonto" til at opsamle alle dine posteringer - og altså IKKE vælge at modpostere noget på din kassekredit eller andre levende konti.

Jeg skal gerne hjælpe dig med at lave en sådan åbningsbalance, hvis du ikke lige kan se, hvordan du får det til at hænge sammen.

Mange venlige hilsner

Charlotte Beckwith

CB Regnskab

Charlotte Beckwith, HD(R) http://www.cbregnskab.dk  
Bogføringshjælp af (1.7k points)
valgt som bedste svar af

Hej Henrik,

 

Godt nytår til dig!

 

Mit bedste bud vil være at du tilbageføre posteringerne, som vist her, og efterfølgende oprette fakturaerne igen.

 

Jeg mener heller ikke at du skal bogføre debitorfakturaerne på kassekrediten (det er kun indbetalingerne). Men derimod skal fakturaerne bogføres på drift kontiene (spørg lige din revisor for en sikkerheds skyld).


  Gurjap Sekhon Online regnskabsprogram e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret  
Bogføringshjælp af (6.2k points)