Hej Kim,
Forstået mht. at en restordre er den ikke-leverede del af en ordre.
Men selve ordren i e-conomic er jo stadig den hele og fulde ordre, med samtlige linjer.
Kun tallene i "bestilt" og "leveret" indikerer hvilke varer, der er en restordre - for e-conomic brugeren.
For kunden er det ikke synligt andre steder end hvis vedkommende tolker disse tal på følgesedlen fra første forsendelse - og det er for kompliceret. Samtidig står disse ikke i nogen rækkefølge, og rokering af linjer fra e-conomic tager en krig, så kunden skal læse alle linjer og lede efter uoverenstemmelse mellem "Bestilt" og "Leveret".
Sagsgangen er:
- Ordren leveres delvist til kunden - kunden har en restordre.
- Kunden har tilføjelser eller vi har ændringer, eller vi skal advisere om leveringsdato, og vil derfor e-maile oversigt, der viser restordren.
(Kunder spørger typisk "Hvad har vi i restordre?")
- Vi ophæver sendt-status og retter, eller sender blot ordren igen via e-mail funktionaliteten.
- Kunden modtager en ny Ordrebekræftelse med samtlige linjer, og ingen indikation af hvad der er leveret hvad der er i restordre, og tror derfor at vi fejlagtigt har til intention at levere hele badujlen igen. Selv om vi noterer andet i e-mailen, lægges der op til misforståelser.
E-conomic brugeren forstår det heller ikke, for kolonnerne er jo synlige i UI'et, men ikke på udskriftslayoutet. Kunden ser ikke hvad han/hun ser.
Så det største problem er at der ikke er nogen mulighed for at lade sin ordrebekræftelse/ordreoversigt synliggøre hvad der er i rest.
En idé kunne være at aktivere kolonnen "restordre" i Ordrebekræftelse-layoutet, og så sørge for at man kan skjule denne kolonne hvis den er "0". Altså så det ikke påvirker ikke-leverede ordrer, men på restordrer kan vise teksten "Restordre: X", hvor X er antal i rest. Dermed berøres ikke-interesserede brugere samt ikke-delvise ordrer ikke.
Håber det giver mening.