Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Overspring kolonner

0
Jeg savner muligheden for at opsætte at man gerne vil springe kolonnen over.

Det typiske eksempel er momskolonnen.
Jeg vil gerne have den er der så jeg evt kan rette - men vil ikke tabbe forbi den - det skal ske automatisk.

Lidt samme problemstilling er der hvis man f.eks. har både konto og kreditor i samme kassekladde.
Indtaster jeg noget i konto gråtones kreditor - når jeg tabber hen til feltet kreditor springes den ikke over og jeg kan stadig skrive i feltet.....
Det logiske ville være at gråtonede felter springes over når man tabber

René Arpe It-konsulent
i Forslag » Bogføring af (17.3k points)
status opdateret af 🔒

1 Svar

Hej Rene

Tak for dit indlæg.

Hvis du har kolonner som du fast ønsker at springe over under indtastning, og som blot er til info, kan du eventuelt tilpasse din kolonneopsætning så feltet i stedet vises i bunden i stedet for i linjen.
En anden mulighed er at de felter du sjældent har behov for at ændre, placeres til sidst i din kolonne visning, så du helt kan undgå at tabbe henover dem. Husk at du bruge genvejstasterne der starter i begyndelsen af næste linje (Insert+Enter), eller i samme kolonne i linjen under det felt du står i (Shift+Pil ned)    

Vi har haft overvejelser omkring at felter der fast eller lejlighedsvis er gråtonet, skal springes over når man benytter Tab, men samtidig har vi fået ønsker om at vi ikke må ændre antallet Tabs der bruges når der navigeres fra en kolonne til en anden.
I det her tilfælde er der lidt delte meninger om hvordan den bør opføre sig.

Vi vil meget gerne høre hvad andre brugere foretrækker. Måske skal dette løses med en indstilling der kan vælges pr. bruger.

Indenfor få uger vil vi komme med en masse ny funktionalitet til Fanebladet Finans, herunder Dokument Håndtering, som indeholder en masse gode genvejstaster til at navigere/zoome i et dokument i en kassekladde, uden brug af mus. Formålet er netop at man hurtigt og effektivt skal have mulighed for at bogføre bilag, uden for mange ekstra tabs og brug af mus.   

Når vi får lidt erfaringer med denne nye feature, må vi igen prøve at se på om navigationsmuligheder og genvejstaster skal forbedres.  

Med venlig hilsen
Kim
Forslag af (820 points)