Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Løbende ubalance.

0
Hej E-conomic.

Hos den virksomhed hvor jeg arbejder, skal vi efter hver lønkørsel fordele medarbejdernes omkostninger på de forskellige projekter, så vi kan se de reelle udgifter i bogføringen.

Når jeg f.eks. skal registrere de timelønnede hver 14. dag, har vi udarbejdet et excel-ark, hvor de konkrete udgifter først bliver beregnet.

Derefter vil vi gerne taste disse udgifter inde under finans-fanen, da den lige umiddelbart giver det bedste overblik, men det volder os desværre store problemer.

Hver postering skal bogføres som flerbenede posteringer med henholdsvis: medarbejder, projekt og omkostning alt sammen pr. en konkret uge. Til slut kører vi en modpostering med det samlede beløb ind, uden sagsnummer.

Det er nu her problemet opstår, da hver bogføringsperiode strækker sig over 14 dage, og hver uge posteres hver for sig, men modposten bogføres på den sidste dato, dvs. en løbende ubalance over en 14 dages periode, men som udlignes til slut for hvert bilagsnummer, hvilket kassekladden ikke sige noget til, på nuværende tidspunkt.

Hvis vi nu prøver at bogføre kassekladden får vi nu en fejlmelding.

Dette er et problem vi ikke støder på, under den almindelige kassekladde, hvor der jo sagtens kan være en løbende ubalance både over bilag, men også på tværs af måneder.

Mit spørgsmål er nu; kan jeg ændre noget i opsætningen, så systemet kan acceptere denne løbende ubalance?
Hvis ikke, er det så noget der vil kunne lade sig gøre med tiden?

Håber i kan hjælpe mig, på forhånd tak!

Med venlig hilsen
 
Anita
i Forslag » Bogføring af (120 points)
status opdateret af

2 Svar

Hej Anita

Der er korrekt at bilag i Finansfanebladet skal balancere på bilagsnummer og dato, for at disse kan bogføres.

Dette valg er truffet for at begrænse kompleksiteten i kassekladden, og der er p.t. ikke planer om at ændre dette.

Mvh.

  Tobias Ulldall-Espersen Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Forslag af (4.1k points)
Hej Tobias

Jeg håber meget man vil tage det op til overvejelse en ekstra gang.

Funktionen er jo mulig i den nuværende kassekladde og det er der faktisk en meget god grund til.
(det var faktisk et krav fra vores side i 2003 for at skifte til e-conomic)

Når vi f.eks. modtager kassekladder i papirform fra vores kunder taster man ikke modkonto ud for hvert bilag.
Man har et felt/beløb i bunden af kassekladden ved hver kolonne som indtastes til sidst og som gør at posteringer total set går i 0. Dette giver samtidig en kontrol af at man har tastet rigitig. Det kan både være en tastefejl eller man har aflæst kundens skrift forkert. Bruger man modkonto har man ikke denne kontrol.
Det er en standardudgave af en kassekladde i papirform. Eksempel på kasserapport.gif
Flere af os vil nok betragte det som gammeldags men ikke alle kunder kan skubbes over i noget elektronisk.....

Det er derfor vigtigt at vi på kassekladden kan sætte op at der kun kræves balance pr. måned og at det ikke behøver at stemme pr bilagsnr.

Som revisionsvirksomhed kan vi ikke undvære det !!

René Arpe It-konsulent
Forslag af (17.3k points)