forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Tilknytte bilag til et bilagsnr.

0
Jeg oplever, at hvis jeg knytter et indscannet bilag til 1 bilagsnr., f.eks. finansbilag 1, knytter bilaget sig til alle bilag der hedder nr. 1, også kreditorfakturaer og kreditorbetalinger, hvilket er meget uhensigtsmæssigt. Måske man kunne få lov til at vælge, om det er et F, K noget andet ?

Mange hilsner

Susanne Røssell (tidl. Kristensen)

Mange hilsner
Susanne Røssell

Bogføring for små og mellemstore virksomheder og hjemmegjort e-conomic-nørd

spurgt 3 Maj, 2011 i Spørgsmål » Indscanning af SusanneK (15,800 points)
status opdateret 18 Okt, 2012 af frederiknielsen

4 Svar

Bedste svar
Jeg har opfundet mit eget fif; måske andre kan få brug for det:

Hvis der foreligger posteringer med samme bilagsnummer, såvel finansbilag, som blandet finans, kreditorfakt., kreditorbetaling, kan man få tilknyttet de korrekte bilag ved at tilføje det enkelte bilag til bilagsnummeret. Godt nok vil der under hvert bilagsnr. så ligge 2-3 bilag (1 for hver post), men det er bedre at have for mange bilag, end kun at få vist 1, der er forkert, fordi det måske vedr. en anden post. Man skal så blot være obs på - hvis man ønsker at se et bestemt bilag - at man klikker videre på sidenummeret, indtil man finder det korrekte bilag.

Mange hilsner
Susanne Røssell

besvaret 16 Maj, 2011 Spørgsmål af SusanneK (15,800 points)
valgt som bedste svar 18 Okt, 2012 af frederiknielsen
Hej Susanne,

Vi har faktisk valgt at sige at det ikke er noget vi vil ændre. Når det så er sagt, så er der noget vi skulle have været bedre til.

I og med at man nu kan tilknytte bilag til alt, kræver det en hvis form for disciplin i bilagsserier, som vi ikke tidligere har krævet af vores kunder, hvorfor dette vil opstå. Dette har vi ikke været gode nok til at kommunikere ud.

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere

besvaret 11 Maj, 2011 Spørgsmål af Steffen E (151,510 points)
Jeg kan ikke være mere enig. Skriver i det så nu i dokumentationen for scanningsmodulet, så andre ikke laver samme brøler? Og har I et fif til, hvordan man kommer ud af kniben med forkerte bilag knyttet til forkerte posteringer?

Mange hilsner
Susanne Røssell

besvaret 11 Maj, 2011 Spørgsmål af SusanneK (15,800 points)

Det gør vi. Jeg er netop igang med at sørge for vi får opdateret vores indscanningshjælp i vær venligst opmærksom på - http://wiki.e-conomic.dk/tillaegsmodul/indscanning.

Det er der desværre ikke et fif til det, da det ikke kan lade sig gøre. Vi skal helt sikkert have kommunikeret dette bedre ud, beklager.

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere

besvaret 16 Maj, 2011 Spørgsmål af Steffen E (151,510 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”