Godaften E-conomic brugere og supportere,
Jeg er helt ny i E-conomic og er først ved at lære systemet at kende.
Det går bedre, men jeg synes stadig der er punkter, hvor jeg ikke helt kan hitte ud af, hvordan det fungerer eller om det simpelthen bare ikke er muligt.
Jeg driver en håndværksvirksomhed. Jeg har tilkøbt mig projektstyringsmodulet og benytter det til sagskartotek, tidsregistrering m.v.
Det er dog varekartoteket, som undrer mig.
Jeg har fået lagt min grossists varekartotek ind med mine indkøbspriser m.v.
Jeg havde så en idé om, at jeg kunne udarbejde faktura ud fra det, og dermed komme frem til en slutpris sammen med tidsregistreringerne. Men det kan jeg simpelthen ikke finde ud af, hvordan man gør?
Jeg vil jo gerne bare kunne sidde i E-conomic og oprette en faktura. Overføre 5 timer (eksempel) og gå ind og påføre fakturaen de materialer der er brugt, ved at gå ind i varekartoteket eller noget i den stil og så bare skrive 10 stk. stikkontakter (eksempel) og 5 stk. lamper (eksempel) på den sag og så dukker den samlede pris op på fakturaen...
Det synes umiddelbart ikke muligt - jo ved at oprette en ny fakturalinje kan jeg gøre det, men det vil også sige, at en sag med 100 forskellige varer, vil fylde 100 linier, og det er jo ikke til at aflevere til kunden.
Min faktura skal lyde ala,
Svendetimer X kr..
Materialer i alt X kr..
Er det virkeligt ikke muligt?
Jeg kan gå ind og oprette en omkostning på eksempelvis 50.000 kr. og dermed få det på een linie, men så skal jeg jo selv sidde og lægge alle materialepriser sammen først i Excel eller sådan noget for at kende den samlede omkostningspris. Det er jo ikke til. Hvad skal jeg så bruge varekartoteket til?
Håber I kan gøre mig lidt klogere.
På forhånd tak.
Mvh. Lasse Jensen