forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Oprettelse af debitor af Projektleder/Timereg.

0
Hej,

Jeg er ny bruger af e-conomic og er allerede rigtig godt tilfreds. Der er dog lige én ting som virkeligt ville få det helt brede smil frem, som jeg synes mangler..

Kunne man ikke lave så en medarbejder (Projektleder eller Timeregistrant) under sit eget login kunne oprette en ny debitor.?

Det mangler RIGTIG meget, da stort set alle projekter i vores tilfælde ellers skal omkring mig (superbruger) først, blot for at oprette alle nye debitore. En medarbejder kan altså ikke pt bruge projektstyring til noget som helst, med mindre det er en i forvejen oprettet kunde.??

Det ville være super smart, hvis der var en knap på debitorlisten som hed opret ny. Man kunne lave et afmarkeringsfelt på medarbejder siden Kan oprette debitore, ligesom der nu er fx. kan fakturere.

Det ville være HELT optimalt, hvis superbrugeren tilmed også skulle/kunne godkende Debitore, før faktura/projekt blev gennemført. (Det kunne igen være en markering man satte på medarbejder siden, om det selv skulle kunne godkende en debitor, eller ej). -Grunden til den evt. kontrol af debitor-oprettelsen er selvfølgelig i forhold til kreditgrundlag m.m.

Forklaring:
Vi har yder tlf. support og vores kundegruppe er i et stort omfang dynamisk. Havde man ovenstående muligheder, ville den enkelte medarbejder selv kunne løfte opgaven helt fra start til slut, kun med undtagelse af godkendelsen af det udførte arbejde og kundeoprettelsen.

Jeg er helt sikker på at der vil være MANGE der kunne få meget glæde af denne mulighed.!

Ellers en hel masse ros i retning af e-conomic, som jeg synes er et let og nem overskueligt program.

Mvh
Martin
spurgt 7 Jul, 2012 i Spørgsmål » Projektstyring af martinnygaard (190 points)
opdateret 6 Dec, 2012 af Gurjap

1 Svar

 
Bedste svar
Hej Martin,

Tak for dit forslag.

Som jeg læser det, så skal medarbejderen kunne oprette debitoren, men ikke kunne se andre kunder eller hvad der er faktureret andet steds?

Man kan jo begrænse adgang til aftalen på baggrund af faneblade og menupunkter. F.eks. så de fik adgang til menupunktet debitorkartotek under fanebladet faktura. - http://wiki.e-conomic.dk/indstillinger/opret-begraenset-brugeradgang

mvh

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 26 Jul, 2012 Spørgsmål af Steffen E (151,510 points)
valgt som bedste svar 6 Dec, 2012 af Gurjap
i gang× 3
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”