forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

overblik over ikke fakturede timer mangler

0
Hej
Jeg mangler rigtig meget en oversigt over hvilke timer som mangler at blive faktureret til mine kunder.
Jeg kan godt gå ind under hver sag og tjekke, men det ville være MEGET nemmere hvis jeg kunne få en oversigt frem over samtlige registrede ikke fakturerede timer og at jeg så kunne fakturere dem direkte derfra.
vh Heidi/mymind
spurgt 30 Mar, 2012 i Spørgsmål » Projektstyring af Mymind (460 points)
status opdateret 21 Feb, 2013 af Lasse Bager

8 Svar

 
Bedste svar
Hej,

Tak for dit indlæg.

Som jeg forstår det, ønsker du en simpel rapport over om du har timer der ikke er faktureret. Jeg går derfor ud fra, at du fakturer alt dit tidsforbrug.

Under fanebladet rapport er der med projektstyring kommet en rapport som hedder Sagover-/underdækning. I denne rapport kan du se salgspriserne for både aktiviteter og omkostninger. Du kan derudover se saldoen for det fakturerede. Jeg vil derfor sammenligne det faktureret med salgsprisen for udgifterne.

Denne metode kræver dog at du ønsker at fakturere alle timer, men jeg håber det kan hjælpe dig i dit arbejde.

Mvh.
Morten

Med venlig hilsen

Morten Bæhrenz

Online regnskabsprogram
 

besvaret 24 Sep, 2012 Spørgsmål af Morten.Baehrenz (4,340 points)
valgt som bedste svar 16 Okt, 2012 af econadmin
Hej Heidi.

Når du fakturerer en sag via sagsoversigten og overfører timer får du kun timer med, som du ikke tidligere har overført og har mulighed for at udligne timer også.
Bruger du den funktion?

Med venlig hilsen

Patricia
Rezults
besvaret 31 Mar, 2012 Spørgsmål af Rezults (4,230 points)
HEj

jeg har tidligere skrevet til jer ang. denne sag. Jeg har mange sager åbne på en gang og har derfor utroligt svært ved at have overblik over om der er noget som jeg mangler at fakturer. Vi køre med åbne sager på nogle kunder dvs. vi tidsregistrer under dem og så fakturere hver mdr. og jobbet fortsætter så til næste måned. Det gør det meget uoverskuligt at se om der er noget vi har overset på en kunde.
Jeg har tidligere brugt et andet system hvor jeg kunne trække en liste ud over ikke fakturerede jobs og så fakturere direkte fra den. Kan noget lign. lade sig gøre?
vh Heidi
besvaret 12 Sep, 2012 Spørgsmål af Mymind (460 points)
HEj Morten

Det løser ikke umiddelbart mit problem da jeg ikke kan se registrede timer som mangler at bliver faktureret.

vh Heidi

besvaret 26 Sep, 2012 Spørgsmål af Mymind (460 points)
Hej Heidi,

Kan du ikke køre din kunde som en oversag og så lave undersager for de enkelte måneder eller projekter?
Det gør jeg og det fungerer fint. Når jeg fakturerer overfører jeg timerne til fakturaen og på den måde sikrer jeg mig at have alt med.

De bedste hilsner
Patricia
Rezults
besvaret 27 Sep, 2012 Spørgsmål af Rezults (4,230 points)


Hej
Det har jeg overvejet, men jeg har rigtig mange småsager så det vil være krævende. Det jeg meget gerne vil have overblik over er ikke fakturerede timer. ;o)
besvaret 27 Sep, 2012 Spørgsmål af Mymind (460 points)
Hej Heidi,

Jeg ved at dette er et svar på et meget gammelt spørgsmål, men hvis du først vælger Faktura, skal du derfra vælge Sagsoversigt, ca. midt i billedet. Så får du en liste over dine igangværende sager. I denne liste, som i forvejen er grå- og hvidstribet, vil de sager, der har timer eller omkostninger, som ikke er faktureret, være mørkere markeret. Det kan være lidt svært at se, men man kan sagtens vende sig til det.

Jeg har foreslået e-conomic, at de f.eks fjerner de oprindelige stribemarkeringer, så vil listen være optimal at læse.

 

hilsner

Bodil Retbøll, Økomatch ApS

Med venlig hilsen Bodil Retbøll cand. merc. aud. (Indehaver) (mobil 22477172) Økomatch ApS www.okomatch.dk info@okomatch.dk
besvaret 7 Jan, 2013 Spørgsmål af Økomatch (2,890 points)
Endeligt et brugbart svar. Tak for det ;o)
Håber de lytter til din kommentar og gør det lidt tydeligere hvilke linier som er fremhævet.
besvaret 7 Apr, 2014 Spørgsmål af nielsf (250 points)
i gang× 1
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”