forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Opret fra indscannet... Kassekladde

0
Når nævnte funktion benyttes præsenteres jeg for et vindue med <em>alle</em> de nyligt indscannede bilag.

Alle bilagene er markeret som anvend...

Jeg skal så hver gang manuelt sidde og vælge ubehandlet status for dem alle, pånær det ene jeg skal bruge.

Irriterende hvis det er 5 bilag, træls hvis det er 70 bilag det drejer sig om....

Kan default status ikke bare være ubehandlet således at man kun skal vælge statusændring for netop det bilag man skal bruge?

Det skal siges at jeg har uploaded en større stak bilag - Men det er jo netop det der skulle være smart - At jeg senere kan sidde at bogføre...

Men lige nu er det nemmere at sende ét ad gangen og så bogføre løbende...

Nogen smutveje?
spurgt 25 Feb, 2011 i Spørgsmål » Indscanning af Nielsen (190 points)
opdateret 18 Okt, 2012 af frederiknielsen

8 Svar

 
Bedste svar
Hej,

Hermed en opdatering. Det er nu muligt at gøre som nævnt tidligere i indlægget her. Vil det ikke hjælpe dig videre?

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 11 Apr, 2011 Spørgsmål af Steffen E (151,510 points)
valgt som bedste svar 18 Okt, 2012 af frederiknielsen
Hej Nielsen

For lige at forstå din problemstilling korrekt så er det fordi du indscanner flere bilag til senere bogføring, hvoraf du ønsker kun lige at bogføre det ene.

Det er selvfølgelig beklageligt såfremt det er det der tilfældet at de alle sammen så står som anvend, men systemet er sat op således at man indscanner en gruppe bilag som man ønsker at bogføre og derfor starter den bare fra toppen af.

Den opretter jo en postering af gangen, som kan bogføres og derefter skifter den til næste bilag - det er selvfølgelig klart at såfremt man har lavet en stor indlæsning til senere brug og kun et enkelt bilag af disse lige skal registreres, så er dette uhensigtsmæssigt.

Men vurderingen er umiddelbart at der er væsentligt flere som benytter e-conomics indscanningsmodul på denne måde.

For at løse din problemstilling med at benytte kun et enkelt af de indscannede bilag vil jeg foreslå dig at oprette posteringen i kassekladden således at den får et bilagsnummer og efterfølgende kan du klikke i venstre side på knappen Ubehandlede og derfra kan du så tilknytte bilaget til posteringen i kassekladden ud fra bilagsnummer.

På den måde skal du ikke ind og fjerne noget fra alle bilagene, men kun tilvælge tilknyt på det enkelte bilag.

Jeg håber dette besvarer din problemstilling, ellers er du velkommen til at vende tilbage herinde på forummet.

Med venlig hilsen

Lasse Bager

Online regnskabsprogram
 

besvaret 1 Mar, 2011 Spørgsmål af Lasse Bager (34,940 points)
Hej Nielsen

Den gode nyhed i denne sammenhæng er at scanning i vores nye kassekladde er lige på trapperne. Her kan man nemt vælge et eller flere bilag ud og overføre dem til kassekladden.

Vi forventer officiel frigivelse af scanning i ny kassekladde i starten af maj, men med mulighed for at enkelte brugere kan får adgang tidligere - givetvis allerede i slut marts.

Den nye kassekladde er pt. et betaprodukt. Hvis du har lyst til at være med til at teste ny kassekladde og ny scanning, så send mig en mail på <a href="mailto:tue@e-conomic.com">tue@e-conomic.com</a>. Så vender jeg tilbage når scanning er klar.

Mvh.

 

Tobias Ulldall-Espersen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 2 Mar, 2011 Spørgsmål af Tobias UE (4,080 points)
Ja, jeg kan godt oprette posteringen først og så tilknytte bilaget senere.

Jeg savnede bare muligheden for selv at bestemme rækkefølgen fordi jeg havde indscannet en del gamle bilag som ikke jeg lige havde tænkt mig at bruge nu (Er ved at flytte sidste regnskabsår over i e-conomic, med indscannede bilag) - Samtidig havde jeg en del nye bilag som jeg gerne ville bruge nu, men som ikke nødvendigvis ligger i toppen af stakken.

Jeg bruger vis funktionen på bilaget - Således står det ved siden af e-conomic vinduet i et andet vindue -  Så skal jeg ikke sidde og rode med papir for at finde beløb, fakt. nr. osv.

Det er ikke så nemt at oprette posteringen først og så bagefter tilknytte bilaget, hvis jeg først skal ind og finde bilaget, vise det, tilbage for at oprette postering, derefter tilknytte bilag.

Det er nemmere at: Opret fra indscannet - Find & vis bilag, vælg anvend og bogfør!

Og det må jo gælde i enhver situation hvor ikke man har adgang til de originale bilag?
besvaret 7 Mar, 2011 Spørgsmål af Nielsen (190 points)
Hej Nielsen

Jeg kan selvfølgelig godt forstå din problemstilling, men som Tobias skriver så arbejdes der på at få indscanning integreret i Ny Kassekladde og derfor skal du desværre ikke forvente yderligere ændringer til det eksisterende modul.   

Jeg håber selvfølgelig at du kan leve med dette frem til release af ny kassekladde, alternativt at du kan deltage i testen af kladden og funktionaliteten som Tobias nævner.

Forsat god dag.  

Med venlig hilsen

Lasse Bager

Online regnskabsprogram
 

besvaret 8 Mar, 2011 Spørgsmål af Lasse Bager (34,940 points)
Hej Nielsen,

Hermed lige en yderligere opfølgning.

Vi brygger på at gøre det muligt med en knap der hedder:

Vælg alle til:
- Ubehandlet
eller
- Anvend

Dette vil som jeg umiddelbart kan gennemskue, løse din problematik. Du hører fra mig lige så snart jeg ved nærmere.

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 9 Mar, 2011 Spørgsmål af Steffen E (151,510 points)
Nielsen. En lille her-og-nu-løsning kunne måske være, at du flytter alle dine nye bilag - eller det enkelte du vil bogføre nu - til toppen af rækken af bilag - det gøres jo blot med et enkelt klik, og så kan du oprette din postering helt normalt med bogfør fra indscannet bilag. Håber det gør livet lidt lettere for dig

Mange hilsner
Susanne Røssell

Bogføring for små og mellemstore virksomheder og hjemmegjort e-conomic-nørd

besvaret 18 Mar, 2011 Spørgsmål af SusanneK (15,800 points)
Det lyder godt - det vil jeg afprøve asap

Mange hilsner
Susanne Røssell

Bogføring for små og mellemstore virksomheder og hjemmegjort e-conomic-nørd

besvaret 12 Apr, 2011 Spørgsmål af SusanneK (15,800 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”