Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Varerabatgrupper

0
Hej. jeg har brug for at give bestemte kunder en fast rabat på en hel varegruppe. Men som jeg ser det, er det ikke muligt; dvs. at jeg skal ind og markere alle de enkelte varer der skal gives rabat på, i stedet for bare at pege på en hel, allerede oprettet varegruppe. Hvis jeg skal ind på hver enkelt vare, vil det tage flere dage at lave. Kunne det ikke gøres lidt mere smart?
i Spørgsmål » Lager af (500 points)
gen-kategoriseret af 🔒

1 Svar

Hej Thomas

Det skulle nok kunne lade sig gøre.

1. Opret en Varerabatgruppe
2. Opret en Rabatgruppe
3. Sæt Varerabatgruppen ind på Rabatgruppens første linje du opretter, og angiv en rabat%

Herefter er der to trin:

4. De varer (f.eks. fra en bestemt varegruppe) som skal pege på denne Varerabatgruppe kan opdateres ved at du eksporterer data (via Indstillingsfanen), og derefter indlæser Vare.csv filen igen, hvor du dog opdaterer, at nogle af varerne skal pege på den nye Varerabatgruppe (Dette kan altså ske ved eksporter data og indlæse den tilrettede fil Vare.csv igen)

5. De bestemte kunder som skal have denne rabat, skal pege på den pågældende Rabatgruppe. Dette kan også ske/opdateres ved at eksportere filen Debitor.csv, (og tilrette i kolonnen rabatgruppe) og indlæse/opdatere disse kunder igen.

Så har du nogle bestemte varer som der gives rabat på, samt nogle bestemte kunder som får denne rabat på kun disse varer.

Detaljerne i processen kan være lidt mere langhåret at beskrive her, så kontakt blot vores kunde support og spørg efter mig, Så kan vi se på, om ikke vi kan løse det sammen  

  Lennart Schmidt Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Spørgsmål af (5.6k points)