Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Bankafstemning - specifikation af differenceposter

0
Hvis man i bankafstemningen overfører en post mere end én måned frem (eksempelvis fra april til juli måned), vil denne post fremgå som en difference i bankafstemningen for juni måned. Det mener jeg er uheldigt af 2 årsager:

1. Der er reelt ikke tale om en difference, men derimod blot tale om en post der er bogført i tidligere perioder og som hæves/indsættes i banken i efterfølgende perioder.

2. Der er ingen mulighed for at få en specifikation af hvilke beløb der er tale om, hvilket gør det umuligt at afgøre/dokumentere, om det er en reel difference, eller om det blot er tale om poster der er overført mere end én måned frem.

Jeg vil derfor gerne fremsætte et ønske om at få posten difference specificeret på rapporten med de  enkelte poster benævnt Bogført i tidligere perioder - hævet/indsat i næste periode.
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (290 points)
gen-kategoriseret af

1 Svar

Jeg forstår ganske enkelt ikke dette spørgsmål. Hvis jeg har importeret bankposter 1 måned længere frem end jeg har bogført, f.eks. til juli, og kun har bogført til juni, så er der ingen steder i juni måned i bankafstemningen, hvor jeg kan se differencen på de poster, jeg har importeret frem i tiden ?

Mener du, hvis man har bogført en post i en tidligere måned, f.eks. i juni, og den først hæves i banken i juli, og man derved "fremfører" posten til "hæves i banken i efterfølgende periode" ?

<p>     Mange hilsner<br />     Susanne Røssell<br />     <br />     Bogføring for små og mellemstore virksomheder og hjemmegjort e-conomic-nørd</p>
Bogføringshjælp af (15.8k points)